Az online marketing alapjai lépésről lépésre:a 21. századi hirdetés – a Google AdWords 1.

Sok ember számára nyilvánvaló a “Google AdWords” kifejezés jelentése, azonban sokan helytelenül értelmezik és emiatt esetleg rossz véleménnyel vannak róla. A “Google AdWords” egy a Google által kialakított hirdetési forma. A kifejezés második szava “AdWords” tulajdonképpen egy kreált szó, az angol advertisement (hirdetés) words (szavak) kifejezés összevont alakja. Az elnevezés ugyan egyedi, de a hirdetési formát máshol is használják (pl. E-Target) – és “klikkeléses alapú” hirdetésnek (angolul: pay per click vagy PPC) nevezik, mégpedig azért mert a hirdető ténylegesen csak akkor fizet a hirdetésért, ha az érdeklődő rákattint az oldalára (klikkel) – addig az általa befizetett összeg jóvá van írva a hirdetőnél.

A hirdetés lényege, hogy az ember nyit a Google-nél egy fiókot amelyre befizet egy összeget, mintha egy bankszámlára fizetné. A pénzt a Google jóváírva tartja a személy, vagy a cég nevén. A személy ezután beállítja a hirdetést. A hirdetés kialakításakor a személy saját maga alakítja ki a hirdetés szövegét, megadja a kulcsszavakat amelyre keresvén megjelenik a hirdetés, a honlap/webáruház fő linkjét valamint azt a linket amelyre irányítani akarja a személyt. Ez nem mindig a honlap fő oldala, hanem lehet egy bizonyos része, ahol szó van arról a dologról amit hirdetni akarunk. Ezt az oldalt érkezési oldalnak (angolul landing page-nek) nevezik. A landing page linkje nem kell hogy látható legyen. A költségeket is maga a személy állítja be, beleértve a napi hirdetési összeget, (napi limit) illetve hogy egy-egy kulcsszóra való kattintásnál mekkora összeg mehet le ebből.

A hirdetést a Google a beállított költségek (licitek) alapján pozicionálja, de mindenképpen biztosítja hogy hirdetés a Google első oldalán jelenjen meg, ha az ajánlat megfelelő. A Google a hirdetést  akár több tízezer alkalommal kihelyezi a kulcsszavaktól és a felajánlott összegektől függően. Így amikor a böngésző rákeres a hirdetésben megadott kulcsszóra látni fogja a hirdetést. Amikor az interneten keresgélő rákattint a hirdetésre, megérkezik a honlapnak arra az oldalára ahol a hirdetésről több információt tudhat meg. (Ezért kell egy jól kialakított landing page, hogy ténylegesen arról adjunk információkat, amit a böngésző keres.)

A költségek csak a tényleges kattintás alapján jelentkeznek, egészen addig míg nincsenek kattintások az általunk befizetett összeg jóváírva marad. Ezért, az elnevezés : “klikkeléses alapú” azaz “pay per click”.  Emiatt állítottam, hogy 21. századi hirdetésről van szó, hiszen tulajdonképpen csak a tényleges érdeklődésekért fizetünk.

Az  ”Google AdWords” az online marketingben az egyik leggyakrabban használt eszköz, és rendkívül hatékony. Saját tapasztalatom, hogy több vállalkozást sikerült teljesen nulláról nagyon hatékonnyá tenni a “Google AdWords” helyes használatával.

Teljesen nyilvánvaló, hogy ehhez az eszközhöz (bár látszatra rendkívül egyszerű) érdemes némileg érteni, ha szeretnénk bevételünket növelni.

Erről lesz szó a későbbiekben.

Szeretettel:

Zsóka

 

 

0