Design trendek változása

A weboldalak arculata az utolsó 1-2 évben dinamikus változáson esett át. Míg Európa számos országában már 2008-2009-ben az volt a trend hogy az egyszerűen esztétikus jól használható design érvényesüljön, és inkább a termék vagy szolgáltatás legyen kiemelve, addig egy darabig még Magyarországon a színes, mozgó vagy akár flash alapú honlap volt a trendi.

Természetesen egy színes mozgékony oldalra az éppen kereső eléggé felfigyel, és esetleg ott is marad hogy böngésszen, ugyanakkor ezek a honlapok sok esetben az ízléstelenség határát súrolták (sőt néha már nem is súrolták).

Ma sokkal előnyösebb olyan weboldalt készíteni (vagy készíttetni) amely esztétikus, egyszerű és lényegre törő. Tudnunk kell, hogy a honlapunkra rátaláló ember sajnálatos módon kevesebb mint 10 másodperc alatt eldönti marad-e az oldalunkon. Ha nem találja meg, amit keres illetve túl sok a zavaró mozgás, színkavalkád a felhasználót ez jó eséllyel arra fogja ösztönözni hogy találjon egy számára érthetőbb, tisztábban kommunikáló honlapot, ahol megtalálja amit keres.

Ha azt szeretnénk hogy a honlap ne csak a mi saját ízlésünket szolgálja – viszont mégis örülnénk ha nekünk is tetszene akkor tisztázzuk le magunkban a következő néhány dolgot:

1.Mi az, amit MI fontosnak tartunk, ami ránk jellemző

2.Milyen vásárlói körnek, illetve felhasználói körhöz szeretnénk kommunikálni

3.Mi az amit a vásárlóink értékesnek tartanak bennünk, illetve a termékünkben vagy szolgáltatásunkban

Ha a fentieken végigmentünk, akkor jó eséllyel olyan designt sikerül majd kialakítani, amely használható lesz.

Barsi Zsóka

 

0