Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

A Teljesítménytervező előnyei

Ebben a modulban megismered a Google Ads Teljesítménytervező használatának fontosságát, hogy a legtöbbet hozhasd ki Google Ads befektetésedből, és segítsen maximalizálni a teljesítményed.

A tervezés a legfontosabb első lépés a siker eléréséhez a Google Ads-ben

A digitális marketing folyamatosan fejlődik, ami segít a tiédhez hasonló vállalkozásoknak abban, hogy több ügyféllel lépjenek kapcsolatba. Azzal, hogy havi szinten előre megtervezed a Google Ads költségvetését, segíthetsz biztosítani, hogy amikor az embereknek termékre vagy információra van szükségük, a hirdetéseid a megfelelő időben jelenhessenek meg számukra, így segítve a konverziók maximalizálását és a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) elérését.

A Google Ads költségvetésének előzetes megtervezésével a következőket érheted el:

  1. A jelenlegi Google Ads kampányok jövőbeni költési potenciáljának megértése a költségvetési döntések meghozatalának elősegítése érdekében.
  2. A szezonalitás kihasználása a növekedési lehetőségek kihasználása érdekében.
  3. Optimális liciteket és költségkereteket állíthatsz be a kampányaidban, hogy biztosítsd a ROI teljesítményének maximalizálását.
  4. Új lehetőségek találása az értékesítési volumen növelésére a Google Ads segítségével.

Feltetted már magadnak ezeket a kérdéseket?

"Hogyan fognak teljesíteni a kampányaim a következő negyedévben?"

"Van-e jobb módja a jelenlegi költéseim elosztásának, hogy növeljem a konverziókat a jelenlegi Google Ads befektetésem mellett?"

"Mekkora költségkeretre van szükségem a Google-hirdetésekhez a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) eléréséhez?"

"Hogyan használhatom a Google hirdetéseket, hogy több eladást érjek el, miközben nyereséges maradok és tovább növelem a vállalkozásomat?"

Tipp

A Teljesítménytervező a Google Ads legújabb eszköze, amely segít megválaszolni a fenti kérdéseket, és meghatározni a marketingcélok eléréséhez szükséges hirdetési költségkeretet.

Mi az a Google Ads Teljesítménytervező?

A Teljesítménytervező egy új előrejelző eszköz, amely gépi tanulást használ, hogy feltárja a Google Ads kampányok lehetőségeit. Ezzel az eszközzel felfedezheted a jelenlegi kampányok elkövetkező havi, negyedéves és éves költségkeretének előrejelzéseit, miközben segít a befektetés megtérülésének javításában is.

Hogyan működik a Teljesítménytervező?

A Teljesítménytervező meghatározza az optimális liciteket és átlagos napi költségkeret felosztásokat az összes kampányodban, hogy segítsen növelni a konverziók számát, amelyeket bármely jövőbeli költési forgatókönyv esetén elérhetsz. A következő folyamatot használja:

Kattints a nyilakra, ha többet szeretnél megtudni.

A Teljesítménytervező előrejelzést készít arról, hogy mit fognak elérni a kampányaid egy jövőbeli időszakban, ha nem változtatsz a jelenlegi kampányaidon. Ezt az előrejelzést a szürke pont jelzi.

A Google szezonális adatait és meglátásait felhasználva a Teljesítménytervező megjósolja az eredményeket, ha optimális liciteket és átlagos napi költségkeretet használsz a kampányaidban, hogy maximalizálja a konverziók számát bármely jövőbeli költési forgatókönyv esetén. Ezeket az eredményeket egy kék vonal jelzi.

Amikor a kék vonalon kiválasztasz egy kiadási pontot, a Teljesítménytervező javítja a ROI-t azáltal, hogy átcsoportosítja a kampányok kereteinek felhasználását úgy, hogy a liciteket és az átlagos napi költségkereteket módosítja. Ezeket a változásokat a kampányok táblázatában vagy a CSV letöltésen keresztül láthatod.

Hogyan jelzi előre a Teljesítménytervező a kampány teljesítményét?

A Teljesítménytervező a fiókok előzményeinek és a gépi tanulásnak a kombinációját használja az előrejelzésekhez. A Google Ads eszközeiben az előrejelzéseknek meg kell felelniük egy bizonyos pontossági szintnek. Ennek eredményeképpen ezen előrejelzések megbízhatósági intervalluma valószínűleg nagyobb, mint más rendelkezésre álló előrejelző eszközöké.

További információkért válaszd ki az egyes füleket.

Megjegyzés

A Teljesítménytervező különbözik a Javaslatok oldaltól. A Javaslatok oldalon optimalizálási javaslatokat alkalmazhatsz a kampányaid javítására. Míg a Teljesítménytervező a marketingcélok eléréséhez szükséges költségkeret meghatározásához szükséges eszköz.

Miért érdemes a Google Ads Teljesítménytervezőt használni a hagyományos előrejelzési módszerek helyett?

A Teljesítménytervező kiemeli a Google Ads állandóan aktív kampányainak növekedési lehetőségeit. Az optimális költségkeretek és licitek megléte kulcsfontosságú ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki marketingköltségvetésedből és növeld vállalkozásod a Google Ads segítségével.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az előrejelzések a Google adatain és fiókod korábbi teljesítményén alapulnak, majd gépi tanulással megerősítik. Ez azt jelenti, hogy a Teljesítménytervező tervei nagyobb valószínűséggel érik el a KPI-ket, mint a korábbi becslési módszerek.

A Teljesítménytervező segít felfedezni a legjobb ajánlatokat és költségkereteket, hogy a legtöbb konverziót érd el bármilyen költési forgatókönyv esetén.

Tudásellenőrzés

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.