Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Konverzió alapú ajánlattételi stratégiák

A Google számos jelet használ, hogy segítsen meghatározni a megfelelő licitet a kampányod számára az aukció időpontjában. Ha az eladásokat vagy a leadeket szeretnéd ösztönözni vállalkozásod számára, az intelligens ajánlattétel a konverzió alapú ajánlattétel segítségével megszabadíthat téged a licitálással kapcsolatos találgatásoktól.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatsz konverzió alapú licitálási stratégiát a cselekvés ösztönzésére.

Miért fontosak a konverzió alapú ajánlattételi stratégiák?

A Google Ads két konverzió alapú ajánlattételi stratégiát kínál, a cél-CPA-t és a Konverziók maximalizálását, amelyek segítenek neked abban, hogy előmozdítsd a vállalkozásod számára fontos tevékenységeket. Vizsgáljuk meg az egyes stratégiákat, hogy kitalálhasd, melyik a megfelelő a vállalkozásod számára.

A cél-CPA ajánlattétel a kampányodra vonatkozó múltbeli információkat és az aukció idején megjelenő különböző jeleket használja fel, hogy automatikusan megtalálja a hirdetés optimális licitjét minden egyes alkalommal, amikor az megjelenésre jogosult. Ha ezt a stratégiát használod, a Google Ads a célodnak megfelelő átlagos CPA elérése érdekében állítja be a liciteket.

A cél-CPA megfelelő lehet a számodra:

  • Ha konverziókat követsz, konverzióként használhatod a Google Ads konverziókövetést fiók- vagy MCC-szinten, a Google Analytics célokat, az üzletlátogatásokat vagy a beimportált offline konverziókat.
  • Ha célod, hogy egy adott CPA mellett több konverziót érj el.
  • Ha kampányod pozitív szimulációt mutat a Google Ads Javaslatok oldalon.
  • Ha nincs korlátozott költségkereted.

Előfordulhat, hogy egyes konverziók többe vagy kevesebbe kerülnek, mint a célod, de a Google Ads átlagosan igyekszik a CPA-t a kitűzött célnak megfelelően tartani. Az ingadozások azért fordulnak elő, mert a tényleges CPA-d a kampányodon kívüli tényezőktől függ, például a weboldaladon végrehajtott változtatásoktól vagy az aukcióban megnövekedett versenytől.

A Konverziók maximalizálása fejlett gépi tanulást használ az aukció idején tett ajánlatok automatikus beállításához, hogy növelje a konverziók számát. Ez a licitálási stratégia a keresőkampányodra vonatkozó múltbeli információkat és az aukció idején jelentkező különböző jeleket használja az optimális licit meghatározásához és beállításához. A Google Ads ezeket a liciteket használja fel arra, hogy a kampányodból származó konverziók számát növelje, miközben a költségkereted költi.

A Konverziók maximalizálása megfelelő lehet a számodra:

  • Ha konverziókat követsz, konverzióként használhatod a Google Ads konverziókövetést fiók- vagy MCC-szinten, a Google Analytics célokat, az üzletlátogatásokat vagy a beimportált offline konverziókat.
  • Ha a célod, hogy a költségkereteden belül több konverziót érj el.
  • Ha nincs konkrét CPA célod.
  • Ha a konverziók számának maximalizálására összpontosítasz.

Mérd a konverziókat

Ha az a célod, hogy eladást vagy leadeket generálj a vállalkozásod számára, akkor nyomon kell követned, mi történik, miután valaki rákattint a hirdetéseidre. Ehhez állítsd be a konverziókövetést a Google Ads fiókodban. Ha többet szeretnél megtudni a konverziókövetésről, olvasd el ezt a Súgóközpont cikket.

Gyakorlati feladat: Cél-CPA ajánlattételi stratégia beállítása

A Cél-CPA ajánlattételi stratégia létrehozásához a keresőkampányodban kövesd az alábbi lépéseket.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válassz ki egy keresési kampányt a fiókodban.

2. lépés:
Válaszd a navigációs sávban a Beállítások menüpontot, majd a menüben válaszd az Ajánlattétel pontot. Válaszd az Ajánlattételi stratégia módosítása lehetőséget, ha új licitstratégiát szeretnél alkalmazni a kampányra.

3. lépés:
A legördülő menüből válaszd a Konverziók-at, mint az ajánlattétel típusát, amelyre összpontosítani szeretnél. Jelöld be a Műveletenkénti célköltség beállítása jelölőnégyzetet, és add meg a célként kitűzött műveletenkénti költséget. Kattints a Mentésre.

Gyakorlati feladat: Konverziók maximalizálása ajánlattételi stratégia beállítása

Ha keresőkampányodban Konverziók maximalizálása ajánlattételi stratégiát szeretnél létrehozni, kövesd az alábbi lépéseket.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válassz ki egy keresési kampányt a fiókodban.

2. lépés:
Válaszd a navigációs sávban a Beállítások menüpontot, majd a menüben az Ajánlattétel menüpontot. Válaszd az Ajánlattételi stratégia módosítása lehetőséget, ha új ajánlattételi stratégiát szeretnél beállítani a kampányra.

3. lépés:
A legördülő menüből válaszd a Konverziók-at, mint azt az ajánlattételt, amelyre összpontosítani szeretnél. Kattints a Mentés gombra.

Most te jössz!

Bevált gyakorlatok

Íme néhány tipp a hatékony konverzió alapú ajánlattételi stratégia futtatásához.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

Ne állítsd túl alacsonyra a cél-CPA-t.
A beállított cél-CPA befolyásolhatja a konverziók mennyiségét, amit el tudsz érni. Ha például túl alacsony a célérték, az kevesebb konverziót eredményezhet. Ha rendelkezel korábbi konverziós adatokkal, a Google Ads a közelmúltbeli teljesítmény alapján ajánlhat cél-CPA értéket.
Tudd, mennyit költesz a Konverziók maximalizálása esetén.
A Konverziók maximalizálása arra törekszik, hogy teljes mértékben elköltse a napi költségkereted arra törekedve, hogy minél több konverziót érjen el, így ha jelenleg sokkal kevesebbet költesz a költségkeretednél, akkor a költés jelentős növekedését tapasztalhatod. Ezenkívül értékelned kell céljaid a befektetés megtérülése (ROI) szempontjából az idő múlásával. Ha vállalkozásodnak van ROI-célja, érdemes megfontolnod a cél-CPA-ra való átállást.
Adj időt az optimalizálásra.
Az Intelligens ajánlattétel esetén fontos, hogy időt adj a kampánynak az optimalizálásra, mielőtt értékelnéd a teljesítményét. A közelmúltbeli teljesítmény értékelésénél vedd figyelembe a konverziós késést is. A konverziós késésről többet megtudhatsz ebben a Súgóközpont-cikkben.
Használd az Ajánlattételi stratégia jelentést.
Ez a jelentés lehetővé teszi, hogy megnézd, milyen jól teljesített az ajánlattételi stratégiád a legfontosabb mérőszámok tekintetében. További információ érhető el a Google Súgóközpontban.
Előző
Következő

Optimalizálási pontszám tipp

Kíváncsi vagy, hogy kampányaid közül melyikre illenek ezek a stratégiák? Nézd meg a Javaslatok oldalon az Optimalizálási pontszámod, hogy megtaláld azokat a kampányokat, amelyeknek javulást hozhat egy új ajánlattételi stratégia bevezetése.

A legfontosabb tudnivalók

  • Ha eladásokat vagy potenciális ügyfeleket szeretnél elérni vállalkozásod számára, a konverzió alapú ajánlattételi stratégiák kiküszöbölhetik a licitálással kapcsolatos találgatásokat.
  • Használj cél-CPA ajánlattételi stratégiát, ha a célod az átlagos CPA fenntartása. Használj konverziók maximalizálása ajánlattételi stratégiát, ha a lehető legtöbb konverziót szeretnéd elérni egy meghatározott költségkereten belül.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.