Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Intelligens Shopping kampányok előnyei

A fogyasztók vásárlási szokásai a dinamikus piaci körülményekkel együtt folyamatosan változnak. Az Intelligens Shopping-kampányok segíthetnek a hirdetőknek a kampányok kezelésének egyszerűsítésében és a teljesítmény javításában.

Ebben a modulban megtudod, hogyan működnek az Intelligens Shopping-kampányok, és melyek a legfontosabb előnyei.

Svájc és az Európai Gazdasági Térség (EGT) részét képező országok egy vagy több összehasonlító vásárlás szolgáltatáson (CSS) keresztül vesznek részt a Shopping hirdetésekben. Egyes CSS-ek a nevedben kezelik a termékadatokat és a kampányokat, míg mások olyan eszközöket biztosítanak, amelyek lehetővé teszik, hogy saját magad kezeld a beállításokat.

Miért jók az Intelligens Shopping-kampányok?

Ahogy a vásárlók az online térben mozognak, az Intelligens Shopping kampányok segíthetnek a hirdetőknek alkalmazkodni, mivel a Google platformjain, például a Google Kereső, a Google Képek és a YouTube, valamint a web több millió webhelyén és alkalmazásán alapuló valós idejű jelzések alapján optimalizálnak a célok elérése irányába. Segítenek abban, hogy a megfelelő vásárlóknak a megfelelő időben mutasd meg termékeid.

Emellett az Intelligens Shopping-kampányok folyamatosan fejlődnek, új célokat tűzve ki, amelyek felé irányulhatnak, és több vizuális módon tűnhetnek ki.

Az Intelligens Shopping-kampányok előnyei

Az Intelligens Shopping-kampányoknak három fő előnye van. 

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

A céljaidon alapuló kampányok

Az Intelligens Shopping-kampányok egy olyan komplett kiskereskedelmi hirdetési megoldás, amely segít a legnagyobb elérést biztosítani és elérni a célod, legyen szó akár eladásokról vagy üzletlátogatásokról. Sok fogyasztó a bolti vásárlásról áttért az online vásárlásra. Az új vásárlószerzési célt azért indítottuk el, hogy optimalizálhass ezekre az új vásárlókra, miközben továbbra is növelheted a meglévő vásárlók vásárlásait.

Ha új ügyfélszerzési vagy üzletlátogatási célt adsz hozzá, akkor érdemes átgondolnod a költségkereted, hogy alkalmazkodni tudj ezekhez a további célokhoz. Az új ügyfélszerzésre és az üzletlátogatásokra is beállíthatsz egy konverziós értéket.

Hirdetési típusok

Az Intelligens Shopping-kampányok termék Shopping hirdetéseket, helyi készlethirdetéseket, Showcase Shopping hirdetéseket és reszponzív Display hirdetéseket (beleértve a dinamikus remarketinget és a dinamikus ügyfélszerzést) tartalmaznak, amelyek megjelenhetnek a Google keresőhálózatban, a Display hálózatban, a YouTube-on és a Gmailben.

Hogyan működnek az Intelligens Shopping-kampányok?

Az Intelligens Shopping-kampányok esetében a meglévő termékcsatornád és anyagaid a Google gépi tanulásával kombinálva különböző hirdetéseket jelenítenek meg az összes hálózaton. Mindössze annyit kell tenned, hogy összekapcsolod Merchant Center fiókod, beállítasz egy költségkeretet, feltöltöd az anyagaidat, és megadod a Google-nek az értékesítés országát. A Google rendszere a termékadataidból fog meríteni a képek és a szöveg különböző kombinációinak teszteléséhez. Az Intelligens Shopping-kampányok a legmegfelelőbb hirdetéseket mutatják a közönségnek a Google hálózatain.

Az Intelligens Shopping-kampányok úgy működnek, hogy kihasználják a Google képességét, hogy fejlett gépi tanulással rengeteg adatot dolgoz fel. Mindez azzal kezdődik, hogy a Google folyamatosan elemzi a felhasználói keresésekre, szándékra utaló jelekre és egyebekre vonatkozó meglátásait, emellett a hirdetőnek a célközönségére, márkáira, termékeire és kosárméretére vonatkozó meglátásait is elemzi – hogy meghatározza az online konverziós értéknek megfelelő mintákat.

Az aukció idején az Intelligens Shopping-kampányok mindezeket az adatokat felhasználják annak eldöntésére, hogy egy felhasználó valószínűleg magas értéket nyújt-e, és hogy mennyit kell licitálni az érték maximalizálása érdekében. Azt is meghatározza, hogy az adott pillanatban melyik a megfelelő termék, és hogy egyáltalán érdemes-e hirdetést megjeleníteni. Mindezt mindössze tizedmásodpercek alatt teszi, és nagyszerű eredményeket ér el a kiskereskedők számára – miközben időt takarít meg számukra.

Általános követelmények

Az Intelligens Shopping-kampányok legjobb teljesítménye érdekében hozz létre egy remarketing célközönséglistát, és állítsd be a konverziókövetést.

Remarketing közönséglista

A bevált gyakorlat az, ha létrehozol egy remarketing célközönséglistát azokból az emberekből, akik meglátogatták a weboldalad és konvertáltak. Egy remarketing lista hozzáadása segít az Intelligens Shopping-kampányoknak elérni azokat a felhasználókat, akik nagyobb valószínűséggel fognak újra konvertálni, mivel már érdeklődést mutattak a termékeid iránt.

Konverziós érték követése

Állítsd be az események konverziós értékének nyomon követését, például az online vásárlások (a konverziós események kedvelt forrása), a regisztrációk, a telefonhívásokból származó vásárlások és az üzletlátogatások. A konverziókövetés megmutatja, hogy a kampányod hány értékesítést hajtott végre, ami lehetővé teszi a teljesítmény értékelését.

Ajánlott, hogy legalább 100 aktív felhasználóból álló remarketing listát hozzárendeljünk a fiókunkhoz. Folyamatos új személyek hozzáadásával biztosíthatod, hogy rendelkezel az ajánlott aktív felhasználók számával.

Tipp

A Google Ads fiókodban legfeljebb 100 engedélyezett vagy szüneteltetett Intelligens Shopping-kampányt hozhatsz létre. A teljesítmény maximalizálása érdekében ajánlott az Intelligens Shopping-kampányokat összevonni, és csak szükség esetén hozz létre külön kampányokat.

Az előnyök a gyakorlatban

Merylnek van egy kis cipőboltja, és szeretné beállítani első Intelligens Shopping-kampányát. Tétovázik, hogy használja-e ezt a kampánytípust, mert nem tudja, hogyan működik az automatizálás.

A Google adatvezérelt gépi tanulást alkalmaz, amely olyan információkat vesz figyelembe, mint a keresési lekérdezések, a szezonalitás, a termékkategória, az árak és a felhasználónak a kiskereskedő webhelyén található termékekkel való kapcsolata. Ez segít megbecsülni, hogy egy hirdetés milyen valószínűséggel generál konverziót, és mekkora lesz a konverzió értéke.

Licitálás

A licitálás minden egyes aukcióhoz automatikusan beállítódik, és úgy kerül beállításra, hogy a maximális konverziós értéket érje el a költségkeretedből. Ez azt jelenti, hogy Merylnek nem kell manuálisan beállítania a licitálást.

Költségkeret

A költségkeret automatikusan elosztásra kerül a csatornák között a teljesítmény alapján. Ez azt jelenti, hogy Merylnek nem kell minden egyes csatornához külön kampányt létrehoznia.

Cél-ROAS

Merylnek lehetősége van arra is, hogy beállítson egy hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS) célt, amely a maximális konverziós értékre optimalizál egy cél-ROAS-on belül. Ez nagyszerű számára, mert tisztában van az új ügyfelek megszerzésének értékével.

A legfontosabb tudnivalók

  • Az Intelligens Shopping-kampányok lehetővé teszik, hogy reagálj a valós idejű jelzésekre, maximalizáld a konverziós értéket, és elérd közönséged a Google hálózatain.
  • Az Intelligens Shopping-kampányok automatikusan optimalizálják a liciteket, a termékeket és a célközönséget, emellett pedig a hálózatokon keresztül népszerűsítik termékeid és vállalkozásod.
  • Az Intelligens Shopping-kampányok használatának megkezdéséhez be kell állítanod a konverziós érték követését. Ajánlott továbbá egy legalább 100 aktív felhasználóból álló remarketing közönséglistával rendelkezni.

Mutasd meg, mit tudsz

Elérés

Az Intelligens Shopping-kampányok segítségével megtalálhatod és elérheted célközönséged a Google hálózatain.

Valós idejű jelzések

Az Intelligens Shopping-kampányok képesek reagálni a valós idejű jelzésekre a jelenlegi helyzetben, ahol a kereslet kiszámíthatatlan lehet.

Célorientált

Az Intelligens Shopping-kampányok maximalizálják a konverziós értéket, elérik a meghatározott cél ROAS-t, optimalizálják az új vásárlók számát és optimalizálják az üzletlátogatásokat.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.