Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Kreatív intelligencia összegyűjtése

Te vagy a kreatív szakértő. A Google az adatok és a szándék szakértője. Tedd össze képességeinket, hogy kampányodnak extra lendületet adj, és megragadd a nézők figyelmét.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a Gondolkozz a Google-lel, a Google Trends és a Google felmérések segítségével kreatív ötleteidnek kidolgozására és érvényesítésére. Azt is felfedezed, hogyan lehetsz relevánsabb a közönséged számára.

A figyelem tánca

Hogyan befolyásolja a figyelem a kreatív fejlődést?

Válaszd ki a nyilat, ha többet szeretnél megtudni.

Az Ipsos nemrégiben végzett szemmozgás-követő kutatása szerint a televíziós reklámidő nagy része (55%) a multitasking miatt marad észrevétlen. A figyelem időtartama egyre csökken. A Microsoft 2015-ös figyelemfelkeltő tanulmánya szerint az átlagos emberi figyelemfelkeltés 2013-ban nyolc másodperc volt, szemben a 2000-es 12 másodperces értékkel. De …

Forrás: : Google/Ipsos, "Ad attention research: Effectiveness hinges on more than just reach," 2017. március.

Hányan néztük már kedvenc sorozatainkat egyben? A Deloitte 11. alkalommal kiadott digitális demokrácia-felmérése szerint az amerikai fogyasztók közel háromnegyede (73%) – és az ezredfordulósok és a Z generáció közel 90%-a – állítja, hogy nézett már videókat. Ugyanez a tanulmány azt is megjegyzi, hogy a millenniumiak és a Z generáció közel 40%-a hetente nézi a tartalmakat.

Amit szeretünk, abból többet akarunk. De azokat a dolgokat, amelyek nem rezonálnak, egyszerűen kihagyjuk. A fogyasztók többet akarnak, és ezt több képernyőn keresztül kapják meg. Mégis, a reklámozás módja nem változott a fogyasztói viselkedéshez igazodva.

Figyelem, jelek és felismerések

A Google adatvezérelt eszközeivel láthatod, hogy mi áll a közönség figyelmének középpontjában (valós időben), és így olyan kreatív videostratégiát készíthetsz, amely figyelmet kelt.

Eszközök az ötletek jóváhagyásához vagy új ötletek kialakításához

Használd a Google adatait ötleteid hitelesítésére vagy új kreativitás inspirálására.

Válaszd ki az egyes gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Töltsd fel kreatív folyamatod

Bontsuk le, hogyan néz ki ez a gyakorlatban.

Válaszd ki a nyilat, ha többet szeretnél megtudni.

Fedezd fel

Használd eszközeinket a meglévő információk kiegészítésére az ötletelési fázisban. Fedezd fel a YouTube Analytics-szet a korábbi kampányokból származó információk levonásához. Tudd meg például, hogy a videóid inkább a férfiakhoz vagy a nőkhöz szólnak-e. Böngésszen a Think with Google esettanulmányok, tanulmányok és trendjelentések között.

Jelenleg trendi

Látogass el a Google Trends oldalára, hogy felfedezd a keresési kifejezéseket és témákat.

Áss bele az adatokba

Készen állsz arra, hogy igazold a gondolkodásod, és megnézd, hogy az ötleted jó úton halad-e? Futtass le egy Google-felmérést. Amint megkapod az eredményeket (általában 24 órán belül), nézd meg, mit mond a tömeg.

Kösd össze az egészet

Most, hogy megvizsgáltad és igazoltad, az ötletednek lesz a legnagyobb hatása.

Lássunk egy példát

Az AXE kreatív ügynöksége a Google Trendsben kutatta fel a srácok által a Google-nak feltett legfontosabb kérdéseket. A legnépszerűbb keresési kérések alapján egy olyan kampányt dolgoztak ki, amely a férfinak egy tágabb meghatározása köré épül. Nézze meg!

A videó elindításához nyomd meg a Play gombot.

Legfontosabb tudnivalók

Töltsd fel a kreatív folyamatot a Google Trends, a Think with Google és a Google Surveys segítségével. Az átugorható média világában a Google adatvezérelt eszközei extra lökést adhatnak a videós kreatív stratégiának.

 

Google Surveys

Szeretnéd érvényesíteni egy kreatív ötletedet? Kérdezd meg ügyfeleid. A Google Analytics Solutions részét képező Google Surveys segítségével hozzáférünk a világ legnagyobb fókuszcsoportjához.

Például: A kutyatulajdonosok valóban vacsorát főznek a kutyájuknak? Futtass le egy felmérést, és gyűjts össze a válaszokat 24 órán belül.

Megjegyzés: A Google Surveys díjköteles, és csak bizonyos országokban érhető el.

Google Trends

A Google Trends elemzi, hogy mire keresnek az emberek a Google és a YouTube oldalakon, és feltárja, hogy a fogyasztóid miről beszélnek.

Íme, mit tehet a Trends neked:

Felfedezés: Nézd meg, mire keresnek most az emberek, és találd meg a kapcsolódó témákat, amelyek fontosak a közönséged számára.
Üzenetek: Találd meg a megfelelő nómenklatúrát. Például a közönsége a "barkácsolás" vagy a "DIY" kifejezésre keres?
Tervezés: Találd meg a megfelelő időpontot a kampány elindításához. Például mikor érdekli az embereket leginkább az autóvásárlás?

A Google-lel gondolkodni

Inspirációt keresel? A Think with Google a platformjaink legjobb digitális kampányainak gyűjteménye. Ez a te egyablakos boltod a trendfelméréshez, a nowcastinghoz és a mélyreható közönségismerethez. Böngéssz az esettanulmányok között, hogy felturbózd kreatív folyamatod.

Korábbi trendjelentések:

  • A Google adataiból kiderül, mi elégíti ki a fogyasztók szomját.
  • A Google leleplezi a 2017-es bőrápolási trendeket.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.