Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Érd el a megfelelő közönséget vállalkozásod számára

Ahogy a vásárlói út egyre összetettebbé válik, a Google keresői hirdetések közönségmegoldásaihoz fordulhatsz, hogy elérd a legfontosabb fogyasztókat. Saját vásárlói adataid és a Google fogyasztói viselkedésre vonatkozó meglátásai segítségével költséghatékonyan a megfelelő embereket célozhatod meg a keresési hirdetések közönségcélzás használatával.

Ebben a modulban a megfelelő célközönséggel való tartalmas kapcsolattartásról és elköteleződésről tanulhatsz.

Mit gondolsz?

A meglévő ügyfeleid

Amikor az emberek közvetlenül kapcsolatba lépnek a vállalkozásoddal, az lehetőséget ad arra, hogy többet tudj meg arról, hogy kik ők, és hogyan lehet az igényeiket kielégíteni. Ezek az információk különösen értékesek, mivel egyediek a vállalkozásodra nézve, és közvetlenül az ügyfelektől származnak.

A meglévő adatok kombinálása olyan közönséglistákkal, amelyek prioritást adnak a konkrét közönségszegmenseknek, nagyszerű módja annak, hogy újra bevond ezt a meglévő ügyfélkört, növeld az ügyfélhűséget és növeld az értéket, mivel ezek a közönségek jellemzően nagyobb valószínűséggel konvertálnak. Nézzük meg a meglévő célközönségek remarketingelésének két elsődleges módját.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Fontos, hogy a listákat mind a weboldal látogatói, mind az ügyfelek adataiból generáld, hogy minden fontos célcsoportot elérj.

Bevált gyakorlat

Növeld az Ügyfélegyezés listád méretét és elérését azáltal, hogy a lehető legnagyobb közönség létrehozása érdekében feltöltöd az összes rendelkezésre álló ügyféladat-típust (pl. e-mail cím, mobileszköz azonosítója, telefonszám) a megfelelő formátumban.

A leendő ügyfeleid

Az első kézből származó adataidnak (Ügyfélegyezés és Remarketing révén) a Google adataival és meglátásaival való párosítása segíthet a Google keresési szándékának erejét kihasználni, hogy elérd a kívánt célközönséget és teljesítsd marketingcéljaid.

Nézzünk meg néhány lehetőséget, hogyan kombinálhatod ezeket az erőteljes erőforrásokat, hogy új célközönségeket érj el és növeld vállalkozásodat.

Hasonló közönségek

A Hasonló közönségek segítségével a Remarketing és Ügyfélegyezés listákon szereplőkhöz hasonló felhasználókkal léphetsz kapcsolatba a közelmúltbeli keresési viselkedés és jelzések alapján. Ez egy nagyszerű módja az új ügyfelek felkutatásának, mivel szegmentálhatod és elérheted ezeket a releváns közönségeket a potenciális értékük alapján. Ezek a célközönségek a listáidon szereplő felhasználókhoz hasonló keresési viselkedést és egyéb jeleket mutattak, így jellemzően nagyobb valószínűséggel konvertálnak.

Válaszd a gombot, ha többet szeretnél megtudni.

Közönséginformációk jelentés

Használd a Közönséginformációk jelentést, hogy betekintést nyerj a Remarketing és Ügyfélegyezés listákba, és hogy az segítsen azonosítani a meglévő ügyfelek jellemzőit. Ezek az információk felhasználhatók az általános érdeklődés alapú területek, piacon belüli területek és a meglévő felhasználói listák demográfiai jellemzőinek feltárására, így növelheted elérésed, és új közönségeket kereshetsz, akik jó eséllyel konvertálni fognak.

Hogyan értelmezd a jelentést

A Közönséginformációk két részre tagolódnak: Szegmensmegoszlás és Releváns közönségek. Válassz ki egy közönséget, és tekintsd meg külön-külön, vagy használj összehasonlításként egy viszonyítási alapot, például egy ország lakosságát. A jelentést le is töltheted.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Ez megmutatja a közönséglista megoszlását és a felhasználói jellemzőket, például a helyeket, a demográfiai jellemzőket és az eszközöket.

Ez egy index pontszám segítségével megmutatja, hogy a Google közönségszegmensén belül hányan vannak az általános népességhez képest, és mekkora a valószínűsége annak, hogy az adott Google közönségszegmens a szerepel a közönséglistádon.

Az összehasonlító százalékos arányok segíthetnek eldönteni, hogy hová összpontosíts a célzással. Tegyük fel, hogy hasonló embereket szeretnél elérni, mint akik az "összes látogató" listáját alkotják, és látod, hogy 22,5%-uk jelenleg kerékpárokat vásárol. Ez nagy különbség ahhoz a 6,5%-hoz képest, amely az Egyesült Államokban a piacon van.

Ez azt jelenti, hogy a listádon szereplő személyek 3,46-szor nagyobb valószínűséggel vannak a kerékpárok piacán, mint az Egyesült Államok teljes lakossága, és további közönségek hozzáadása ezen közönséghez javíthatja az eredményeidet.

Hogyan kell eljárni a jelentéssel kapcsolatban

Használd fel a jelentés megállapításait, hogy feltárd közönséged demográfiai adatait, helyét, eszközeit és érdeklődési körét. Ezek a meglátások segíthetnek jobban megérteni a remarketinglistáidon szereplő emberek vásárlási szándékát.

Ha szeretnéd tesztelni, hogyan teljesítenek ezek a célközönségek anélkül, hogy módosítanál az ajánlattétel szempontjából előnyben részesítenél vagy korlátoznál bizonyos közönségeket vagy csökkentenéd az elérésed, akkor alkalmazhatod a közönségeket megfigyelési módban a kampányodra. Akkor használd ezt a beállítást, ha nem szeretnéd tovább szűkíteni a célzást, de szeretnéd nyomon követni, hogy bizonyos kritériumoknál hogyan teljesítenek a hirdetéseid.

Kombinált közönségek

A közönségstratégia előrehaladtával túlléphetsz a közönséglistákon és a Google osztályozásán, hogy konkrét közönség személyiségekkel (persona) vedd fel a kapcsolatot.

A kombinált közönség egy hatékony lehetőség, amely lehetővé teszi, hogy különböző közönségjellemzők kombinálásával olyan "személyiségeket" (persona) hozz létre, amelyek az elérni kívánt közönség szegmenseit képviselik.

A közönség személyiségek hasonló emberek csoportjai, amelyek egy kívánatos közönséget alkotnak. Szabd testre marketingstratégiádat, hogy ezekkel a kiemelt csoportokkal növekedést érj el vállalkozásod számára azáltal, hogy üzleti meglátásaidat olyan "személyiségekké" alakítod, amelyekkel kapcsolatba tudsz lépni.

Példa az optimalizálásra

Bahati egy szabadidős sportmárka marketingigazgatója, amely a termékeket kiskereskedelmi üzletekben és egy nemrégiben indított weboldalon keresztül értékesíti. Ő és csapata arra összpontosít, hogy növeljék az online áruházuk értékesítési bevételeit, miközben biztosítják a reklámköltések megtérülését.

Mivel Bahati és csapata a vállalat vásárlói bázisának bővítését tervezi, a Kombinált közönséglisták segítségével kapcsolatba léphetnek egy adott személyiséggel. A meglévő Ügyfélegyezési listáján szereplő kosárelhagyó felhasználók és a sportruházatot kereső piacon belüli Google közönséglistának kombinálásával pedig rendkívül releváns üzenetet tudnak eljuttatni egy olyan magasan minősített közönségnek, amely érdeklődést mutatott a márka iránt, és aktívan keres sportruházatot.

Gyakorlati feladat: Kombinált közönséglista

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyilakra.

1. lépés
Válassz ki egy meglévő kampányt vagy hozz létre egy újat. A bal oldali menüben válaszd a Közönségek, majd a Kombinált közönségek pontot.

2. lépés
Válaszd ki az ÚJ KOMBINÁLT SZEGMENS lehetőséget.

3. lépés
A Szegmens neve mezőben adj nevet az új, kombinált szegmensnek.

4. lépés
Az Olyan személyek szerepeltetése, akik megfelelnek az alábbi feltételeknek mezőben add meg azokat a szegmenseket, akiket hirdetéseiddel el szeretnél érni. Adj meg egy kifejezést, vagy böngéssz néhány lehetőség között.

5. lépés
Válaszd a SZEGMENS SZŰKÍTÉSE (ÉS) lehetőséget, hogy egy másik közönségszegmens és a saját célközönséged metszetére szűkítsd az elérésed.

6. lépés
Adj hozzá célközönséget egy másik szegmensből, amelyet be szeretnél vonni a célzásba.

7. lépés
Ha ki akarsz zárni egy közönséget a kombinált közönségből, válaszd a SZEGMENSEK KIZÁRÁSA (NEM) lehetőséget. Add meg a kizárni kívánt közönséget. A kizárás csak akkor lehetséges, ha van legalább egy közönség megadva. A kizárások csak a kombinált szegmenseket érintik, és nem hatnak a kampányban vagy a hirdetéscsoportban megcélzott más célközönségekre.

8. lépés
Kattints a LÉTREHOZÁS gombra.

A legfontosabb tudnivalók

  • Érd el újból a meglévő ügyfeleidet az Ügyfélegyezés és Keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták segítségével.
  • A Hasonló közönségek használatával terjeszd ki marketinged a releváns célközönségekre, amelyek valószínűleg konvertálnak, vagy találj új célközönségeket, amelyek értékesnek bizonyulhatnak vállalkozásod számára a Közönséginformációk eszköz segítségével.
  • Kombináld az első kézből származó közönségeidet a Google közönségeivel a Kombinált közönségeken keresztül, hogy kapcsolatot teremts a releváns közönségszemélyiségekkel (persona).

Mutasd meg, mit tudsz

Hasonló közönségek listák

A Hasonló közönség listák automatikusan jönnek létre egy Remarketing vagy Ügyegyezés listából, ha a keresési viselkedés eléggé hasonló.

Ügyfélegyezés

Töltsd fel online és offline adataid, például e-mail címeid és telefonszámaid, hogy elérd és újra kapcsolatba léphess ügyfeleiddel a Kereső, a Shopping, a Gmail, a YouTube és a Display felületein.

Remarketing listák keresőhirdetésekhez (RLSA)

Adj hozzá egy remarketing címkét a webhely kódjához, hogy összegyűjtsd a webhelyet használó felhasználók listáját.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.