Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Értékeld a teljesítményt akciómérési megoldásokkal

Mérd meg, hogy mi a legfontosabb a cselekvési céljaidhoz igazodó megoldások kihasználásával.

Ebben a modulban megtanulod:

  • Mérési megoldások az akciókampányok értékeléséhez
  • Bevált gyakorlatok a megvalósításhoz

A YouTube-kampányok teljes értékének mérése

A YouTube-on zajló akciókampányok célja a konverziók növelése, online és offline egyaránt.

Online konverziók

A konverzió az online interakciók három elsődleges típusából származhat:

  • Kattintások: A felhasználó rákattint a hirdetésre, és később konvertál. Ezeket a Google Ads konverzióként jelzi.
  • Tényleges megtekintési konverziók: A felhasználó legalább 10 másodpercig nézi a hirdetést, és később konvertál. Ezeket a Google Ads konverzióként jelenti.
  • Impressziók: A felhasználó kevesebb mint 10 másodpercig nézi a hirdetést, és később vált át. Ezeket a Google Ads átnézéses konverzióként jelenti.

Offline konverziók

Mérheted, hogy a TrueView for Action kampányok milyen hatással vannak arra, hogy a felhasználókat a boltokba irányítsák.

Az üzletlátogatási adatok anonim, összesített statisztikákon alapulnak. A Google Ads a jelenlegi és a múltbeli adatok alapján modellezi a számokat azon személyek számáról, akik rákattintanak a hirdetéseire vagy megtekintik azokat, és később meglátogatják az üzletét. Az üzletlátogatási adatok nem köthetők egyedi hirdetéskattintásokhoz, megtekinthető megjelenítésekhez vagy személyekhez. A legjobb iparági gyakorlatokat alkalmazzuk az egyes felhasználók adatainak védelme érdekében.

A TrueView for Action üzletlátogatásai két esemény egyikéből származhatnak:

  • A felhasználó rákattint a hirdetés valamely elemére, és 30 napon belül meglátogatja az áruházat.
  • A felhasználó 10 másodpercet néz meg a reklámból, és 30 napon belül meglátogatja az üzletet.

Az üzletlátogatások jogosultságáról és a jelentéskészítésről bővebben ebben a Google Ads Súgóközpont cikkben olvashatsz.

Hogyan kell megfelelően beállítani egy kampányt a méréshez

A TrueView for Action kampányokat megfelelően kell beállítani ahhoz, hogy a konverziókat megfelelően nyomon lehessen követni. Íme néhány tipp a siker eléréséhez.

Használj olyan jelentéstételt, amely a teljes értéket megragadja

 

Fontos, hogy olyan konverziókövetést használj, amely a kampány által vezérelt összes konverziót rögzíti, beleértve a megtekintésen keresztüli konverziókat is.

A Google Ads konverziókövetés és jelentés jelenleg minden olyan videohirdetési interakciót (kattintások, elkötelezett megtekintések, megjelenítések) rögzít, amely konverzióhoz vezet, hogy a kampány teljes mértékben jóváírható legyen, ami nagyszerűen illeszkedik a TrueView for Action-hez.

Jelölj ki könnyebb konverziós eseményeket

 

A TrueView for Action alkalmas könnyebb konverziós események vezetésére. Az ajánlott konverziós események előre jelzik a teljes értékesítést vagy vásárlást, és a következőket foglalják magukban:

  • Oldallátogatás
  • Űrlap kitöltése
  • Tartalom letöltése
  • Kosárba helyezés

Bevált gyakorlatok a végrehajtáshoz

A konverziókövető stratégia megvalósításához kövesd az alábbi lépéseket.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

További információkért válaszd a nyilat

1. lépés: Az Áttekintés oldalon válaszd az ESZKÖZÖK ÉS BEÁLLÍTÁSOK menüpontot, majd a Mérés oszlopban válaszd az Átváltások menüpontot.

2. lépés: Válaszd a plusz gombot egy új konverziós esemény létrehozásához.

3. lépés: Válaszd ki a megfelelő konverziótípust. Ebben a példában a Webhelyet választjuk.

4. lépés: A Kategória alatt válaszd ki a nyomon követni kívánt műveletet.

5. lépés: Az Érték alatt válassza ki, hogyan szeretné mérni a reklám hatását.

6. lépés: A Számlálás alatt válaszd ki, hogyan szeretnéd számolni a konverziókat: Minden, ha minden konverziót számolni szeretnél az adott típushoz (pl. értékesítés), vagy Egy, ha csak az első konverziót szeretnéd számolni (pl. leadek).

7. lépés: Bővítsd ki a konverziós ablakot a "engaged-view" konverziókra (azaz a 10 másodperces megtekintés utáni konverziókra), hogy a megtekintéstől a konverzióig eltelt reális időhöz igazodjon. Ez különösen fontos az olyan konverziók esetében, mint a vásárlás. Ebben a példában a konverziós ablakot 30 napra állítjuk be. A "Konverziók" beillesztése esetén válaszd az Igen lehetőséget a fiókszintű licitáláshoz, vagy használjd a kampány konverzió beállítását a kampányszintű optimalizáláshoz.

8. lépés: A beállítás befejezéséhez alkalmazd a címkét a weboldaladon.

Tipp

Ha az online konverziók elérése az elsődleges mérőszámod, licitálj és optimalizálj a konverziókra a TrueView for Action kampánytípus és a Konverziók Maximalizálása vagy a Cél-CPA licitálás használatával.

Ellenőrizd a tudásod

A legfontosabb tudnivalók

  • Az akciókampányok teljes értékének mérése érdekében mindenképpen rögzítsd a platformok közötti és a nézetalapú konverziókat.
  • A megfelelő konverziók nyomon követése a könnyű konverziós eseményekre, például a webhelylátogatásra vagy a kosárba helyezésre való optimalizálással.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.