Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Kapcsolódj a közönségedhez

A kreatív eszközök segítenek megragadni a szíveket és az elméket, de mindez nem számít, ha nem tudod elérni a megfelelő közönséget. Használd ki a Google közönségjelzéseinek erejét, hogy hirdetéseid a megfelelő képernyőkön, a megfelelő időben jelenjenek meg. Kapcsolódj a fogyasztókhoz érdeklődési körük és szokásaik alapján.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a Google képességeit kampányaid személyre szabásához, és hogyan szólíthatod meg közönséged a megfelelő módon, a megfelelő pillanatban.

Te mit tennél?

Téged bíztak meg egy új otthoni eszpresszógép kampányának kidolgozásával. Hogyan különbözhetnének a kreatív eszközök, ha a fogyasztói érdeklődésük alapján különböző csoportokat érhetnének el különböző hirdetésekkel?

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Emberek, akik esküvőt terveznek

Mondhatod, hogy "Fontold meg, hogy ezt hozzáadod az ajándéklistához".

Emberek, akik költöznek

Mondhatnád: "Tedd otthonossá a házad egy eszpresszógéppel".

Emberek, akik most diplomáztak

Az új főiskolai diplomásoknak játszhatsz a témával: "Felnőtté válás 101: Készítsd el a saját kávét".

Az üzenet személyre szabása

A OneSpot szerint a fogyasztók 45%-a nem fog időt tölteni márkás tartalommal, ha az nem releváns a számára.

Használd ki a Google képességeit, hogy relevánsabb történeteket mesélj el, méghozzá méretarányosan. Érd el a fogyasztók meghatározott csoportjait. Kapcsolódj a szokásaikhoz, kedvenceikhez, ellenszenveikhez, és tudd meg, mi az, ami most releváns a számukra.

Hogyan hat az ilyen csoportok elérésének képessége a te kreatív ötleteidre?

Válaszd ki az egyes gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Illeszd össze

Márka példák

A L’Oreal Fogyasztói szokásokat használja

A L’Oreal és a reklámügynökségük közösen dolgozott ki egy olyan kampányt, amely a szalonokba járó fogyasztókat célozza meg. A Fogyasztói szokások lehetővé tette számukra, hogy elérjék ezt a célközönséget új hajszínező termékük forgalmazásához.

A videó elindításához kattints a Play gombra.

A Purple az Életeseményeket használja

A Purple a matracok iránti érdeklődést akarta növelni. Az Életesemények segítségével olyan embereket szólítottak meg, akik nemrég költöztek, nemrég házasodtak, vagy éppen költözni vagy házasodni készültek.

A videó elindításához kattints a Play gombra.

Tudásellenőrzés

Legfontosabb tudnivalók

A Google képességeinek erejét kihasználva kapcsolatba léphetsz a fogyasztókkal az érdeklődési körük és szokásaik alapján.

Az egyéni érdeklődésű célközönséggel egyedi célközönségetsz alakíthat ki, hogy méretarányos üzenetet közvetítsen. A Manchester United fanatikusaitól a bajuszok rajongóihoz, nincs túl kicsi közönség.

A Fogyasztói szokások segítségével a márkák a fogyasztási szokásaik alapján érhetik el a fogyasztókat a YouTube-on, például a vásárlási vagy étkezési szokásaik alapján. A Fogyasztói szokások többek között a következőket tartalmazza:

Vásárlás: Gyakran vásárol…

  • szupermarketekben
  • áruházakban
  • éjjel-nappaliban
  • élelmiszerboltokban

Étkezés: Gyakran érkezőben, étteremben fogyaszt

  • reggelit
  • ebédet
  • vacsorát
  • kávét

Egyéb

  • gyakran látogat szalonokat
  • gyakran jár élő eseményekre

A piacon belüli célközönség egy hatékony módja annak, hogy a hirdetők befolyásolják azokat az embereket, akik aktívan kutatnak a vásárlási szándékkal – beleértve azokat is, akik a versenytársaktól való vásárláson gondolkodnak.

Az Életesemények a YouTube, a Google kereső és a Google Térkép felhasználói viselkedését vizsgálja, hogy azonosítani tudja azokat a konkrét műveleteket, amelyek arra utalnak, hogy valaki éppen egy jelentős életesemény előtt áll, vagy nemrégiben ment át egy ilyen eseményen.

Az Életesemények szegmensei a következők:

  • Főiskola elvégzése előtt áll/nemrég végzett főiskolás
  • Költözés előtt áll/nemrég költözött
  • Házasságkötés előtt áll/nemrég házasodott meg

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.