Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Keresési kampányok alapjai

A szöveges hirdetéseid megjelenítése a lehetséges ügyfelek számára egy Google keresési kampány létrehozásával kezdődik.

Ebben a modulban megismerheted, hogy hogyan tudod létrehozni és testre szabni a Google keresési kampányodat az üzleti céljaid elérése érdekében.

Keresési kampányok beállítása

Egy keresési kampány létrehozásakor gondold végig, hogy az milyen különböző módokon tud több forgalmat generálni a webhelyedre, szolgáltatásodra vagy termékedre.

Hol szeretnéd, hogy a hirdetéseid megjelenjenek?

Mennyit szeretnél belefektetni?

Mit szeretnél megosztani a hirdetéseidben?

Milyen kulcsszavak fognak megfelelni az ügyfeleid keresési kifejezéseinek?

Hiroko keresési kampánya

Hiroko digitális marketing menedzser egy nagy online kerékpár- és kalandsport boltnál, a Your Adventure-nél. Nézzük meg, hogyan állítja össze első keresési kampányát!

Tavaly Hiroko cége több kerékpárt adott el online, mint offline, ezért szeretne promóciós szöveges hirdetéseket létrehozni egy Google keresési kampányban, hogy még több vásárlót csalogasson az online áruházába.

Ha Hiroko idén 20%-kal tudja növelni a kerékpáreladásokat, és nem lépi túl a költségkeretét, akkor megtörténik az előléptetése, amit nagyon szeretne elérni.

A keresési kampány létrehozásához Hiroko megnyitja a Google Ads fiókját.

Mivel Hiroko növelni szeretné az eladásokat azáltal, hogy több vásárlót hoz be, a kampány marketingcéljának az Értékesítést adja meg.

Kattints a panelre, ha többet szeretnél megtudni.

A kampányokat egy marketingcél elérése érdekében hozzuk létre, és az ügyfelek által végrehajtandó műveletek alapján állítjuk be.

A marketingcél az a fő dolog kell, hogy legyen, amit el szeretnél érni a vállalkozásoddal, és bármikor megváltoztatható. A keresőkampányok marketingcéljai beállíthatók a következőkre: Értékesítés, Potenciális ügyfelek vagy Webhelyforgalom. (Display, Videó és Alkalmazás kampányok esetén további célok közül is lehet választani.)

Ha például Hiroko növelni szeretné az üzlet e-mail listájára történő feliratkozásokat, létrehozhat egy Potenciális ügyfelek célú kampány.

Ezután Hirokónak meg kell határoznia, hogy hol jelenjenek meg a szöveges hirdetések, és hogyan érheti el a legnagyobb láthatóságot.

Kiválasztja a Google Kereső hálózatot, amely alapértelmezés szerint a Google keresőpartnereket is tartalmazza. Hirdetései megjelennek majd a Google keresőoldalán, plusz a Google-lal együttműködő több száz további webhelyen is. Az, hogy hirdetései további embereket érnek el, segíthet neki, hogy még inkább növelje a vállalkozását!

Kattints a panelre, ha többet szeretnél megtudni.

A Hálózatok beállítás arra vonatkozik, hogy hol szeretnéd, hogy a hirdetéseid megjelenjenek a kiválasztott kampánytípus alapján.

Például a Google Keresési Hálózat kiválasztása esetében a hirdetésed megjelenhet a Google keresőoldalain túlmenően a Google Play áruház, a Google Shopping és a Google Térkép (beleértve a Térkép alkalmazást) keresési eredményeinél is. Hirdetésed szintén megjelenhet olyan keresési lehetőséget kínáló webhelyeken, amelyek nem a Google-höz tartoznak (például a CNN-en), amelyek a Google-lel együttműködve keresési hirdetéseket jelenítenek meg; ezeket keresési partnereknek nevezzük. Lehetőséged van a hirdetésed megjelenítését a Google Display hálózatára is kiterjeszteni, ahol a szöveges hirdetésed olyan webhelyeken jelenhet meg, amelyek a Google-lel együttműködve hirdetéseket jelenítenek meg.

Most Hirokónak el kell döntenie, hogy milyen eszközökön jelenjenek meg a hirdetései. Ezt az alapján teszi, hogy az ügyfelei milyen eszközökön keresnek és vásárolnak kerékpárokat.

Mivel otthon és útközben is kutatnak, árakat hasonlítanak össze és vásárolnak, bejelöli az asztali gépeket, a mobileszközöket és a táblagépeket is. Így a hirdetései a fogyasztók által bejárt útvonal minden részénél megjelenhetnek!

Válaszd ki a panelt, ha többet szeretnél megtudni.

A kampányok az összes eszköztípust megcélozzák, beleértve az asztali gépeket, táblagépeket és mobiltelefonokat. Arra is lehetőséged van, hogy a különböző eszközökre vonatkozóan személyre szabd a hirdetéseidet.

Mivel a Your Adventure eladásainak nagy része online vásárlásból származik, Hiroko minden olyan helyszínt megcéloz, ahová szállítanak. Emellett minden nyelvet megcéloz, mivel nem akar kihagyni senkit, aki kerékpárt szeretne vásárolni.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

Kampányod hirdetései földrajzi hely szempontjából az ott tartózkodó, illetve a hely iránt érdeklődő ügyfelek számára jeleníthetők meg.

Például egy párizsi pékség tulajdonosa megteheti azt, hogy csak a Párizsban élő embereket érje el, míg egy Kanadába és az Egyesült Államokba is szállító online cipőkereskedő cég mindkét országban élő emberekkel kapcsolatba léphet.

A nyelvi célzás lehetővé teszi, hogy a felhasználó nyelvi beállításai és a webhely nyelve alapján korlátozzuk, hogy hol jelenhetnek meg a hirdetéseink.

Miután Hiroko eldöntötte, hogy hol jelenjenek meg a hirdetései, arra összpontosít, hogy mennyit fog költeni.

Meghatározza a költségkeretét – vagyis azt, hogy mennyit szeretne naponta költeni -, tudva, hogy bármikor megváltoztathatja azt.

Ezután meghatározza az ajánlattételi stratégiáját, vagyis azt, hogy milyen módon adja meg a licitjeit a különböző kulcsszavakra. Kézzel is megadhatja a licit összegét minden egyes kulcsszóhoz, vagy hagyhatja, hogy a Google Ads megtegye ezt helyette. Mivel ez az első kampánya, az automatizált ajánlattételi stratégiát választja, hogy időt takarítson meg. A Google automatikusan optimalizálja a ajánlatait a beállított kampánycélok alapján.

Válaszd ki a panelt, ha többet szeretnél megtudni.

Az ajánlattételi stratégia meghatározza, hogy milyen módon fizetsz azért, hogy a felhasználók interakcióba lépjenek a hirdetéseiddel. Miután kiválasztottad azt a mérőszámot, amelyre a kampányodban összpontosítani szeretnél, különböző licitálási lehetőségeket láthatsz, amelyek segítenek a kampány optimalizálásában. Választhatsz, hogy manuálisan állítod be a hirdetéseidre történő kattintásokra vonatkozó liciteket, vagy hagyhatod, hogy a Google Ads tegye ezt meg helyetted.

A költségkeret az az átlagos összeg, amelyet naponta kényelmesen el tudsz költeni a kampányodra. A választott költségkeret teljes mértékben tőled függ, és bármikor módosíthatod.

Tudásellenőrzés

Hogyan érhetjük el, hogy a megfelelő ügyfelek lássák a hirdetéseinket?

Miután a keresési kampány alapjai megvannak, Hiroko készen áll, hogy létrehozza a szöveges hirdetéseit, és megjelenítse azokat a megfelelő ügyfelek számára.

Lapozz a nyilakkal, ha többet szeretnél megtudni.

Hirdetéscsoportok létrehozásával kezdi.

Minden egyes hirdetéscsoporthoz létrehozhat konkrét szöveges hirdetéseket és egy listát a keresési kulcsszavakról – azokról a szavakról és kifejezésekről, amelyek alapján a hirdetései megjelennek. Mivel a legjobb témák vagy termékek szerint létrehozni a hirdetéscsoportokat, Hiroko azt tervezi, hogy több hirdetéscsoportot hoz létre, egyet-egyet minden egyes kerékpár típushoz: gyerek kerékpárokhoz, mountain bike-okhoz és országúti kerékpárokhoz.

Ez a szétbontás nagyobb kontrollt biztosít számára, hogy hirdetéseiben a megfelelő üzenetet a megfelelő ügyfelekhez juttassa el.

Minden egyes hirdetéscsoporthoz létrehoz egy egyedi kulcsszólistát.

Átgondolja, hogy az emberek milyen keresőszavakat használhatnak, amikor kerékpárokat keresnek, és ezeket adja meg kulcsszavakként. Egy jó kulcsszólista összeállítása segíthet neki abban, hogy a megfelelő hirdetései a megfelelő vásárlókat érjék el!

Nézzünk meg néhány kulcsszót, amelyeket a gyerek kerékpárok hirdetéscsoportjához választott:

– gyerek kerékpárok
– kerékpárok gyerekeknek
– lány kerékpárok
– fiú kerékpárok
– futóbicikli

A kulcsszavak listája alapján meghatározza a licit összegét – a maximális összeget, amelyet a Your Adventure cég fizet, ha egy ügyfél rákattint a hirdetésükre.

Végül létrehoz több szöveges hirdetést minden egyes hirdetéscsoportnál. A következőket adja meg a szöveges hirdetése létrehozása során:

Címsor – Hogy felkeltse a vásárlók figyelmét
URL – A Your Adventure cég webhelyének egy adott oldalának eléréséhez
Leírás – Hogy kiemelje a Your Adventure ajánlatának részleteit

Itt az egyik hirdetése:

Gyerekkerékpár akció a Your Adventure-nél | 20% kedvezmény minden gyerek kerékpárra + ingyenes szállítás
https://www.pelda.hu/gyerekkerekparok
Kiváló minőség, nagy választék és szakértői tanácsadás, amiben megbízhatsz. Chat támogatás. Olvassa el véleményeinket. Vásároljon telefonjáról.

Hirdetéscsoportjainak kiegészítésére Hiroko úgy dönt, hogy dinamikusan létrehozott szöveges hirdetésekből és kulcsszólistákból álló hirdetéscsoportot is létrehoz. Ezek automatikusan, a weboldalának tartalma alapján épülnek fel. Ez lehetővé teszi, hogy a hirdetések olyan keresésekre is megjelenjenek, amelyekre Hiroko a hagyományos hirdetéscsoportok létrehozásakor nem gondolt volna. A dinamikus keresési hirdetésekkel később részletesebben foglalkozunk.

A keresési kampányával Hiroko hirdetései olyan keresésekre jelennek meg, mint például a gyermek kerékpár vásárlás és a fiú kerékpár akció, elősegítve ezzel az eladást!

További keresési kampány beállítási lehetőségek

Azon túl, hogy kiválaszthatod, hol jelenjenek meg a hirdetéseid, és mennyit szeretnél költeni, további opciókat is beállíthatsz:

Válaszd ki az egyes füleket, hogy többet tudj meg.

Tudásellenőrzés

Hogyan kerülnek a hirdetések a vásárlók elé?

1. lépés: Egy személy keresést végez

A keresés a "városi kerékpár vásárlása" kifejezésre irányul.

2. lépés: Egy aukció veszi kezdetét

A Google keresőmotorja végignézi az összes hirdető kampányát, beleértve Hirokoét is, és olyan kulcsszavakat keres a hirdetési csoportjaikban, amelyek megfelelnek a felhasználó "városi kerékpár vásárlása" keresőkifejezésének.

A hirdetőcsoportok létrehozásakor minden hirdető, így Hiroko is, megadta a kulcsszavaira vonatkozó liciteket, jelezve, hogy mekkora összeget hajlandó fizetni, ha valaki rákattint a hirdetésükre.

Ez a fajta aukció minden egyes keresésnél megtörténik.

3. lépés: A Google keresőmotor rangsorolja az összes hirdetést

Az összes hirdetés rangsorolása után a keresőmotor a hirdető ajánlata és a keresési eredményekhez való relevancia alapján eldönti, hogy mely hirdetést jelenítse meg. Ha egy hirdetés nem tekinthető relevánsnak, akkor nem fog megjelenni.

4. lépés: A keresésből eladás lesz

Ha Hiroko szöveges hirdetése megjelenik, és a felhasználó rákattint, akkor Hiroko céloldalára kerül. Hiroko úgy állította be, hogy az érkezési oldala a webhelye városi kerékpárokkal foglalkozó oldala legyen.

Így lesz a keresésből eladás! A Google hirdetések használatával egyszerűen készíthetsz és kezelhetsz olyan keresőmarketing kampányokat, amelyek a Google hálózatában jelenítenek meg hirdetéseket, és amelyek segítenek abban, hogy mindenki megtalálja, amit éppen keres.

Gyakorlati áttekintő videó

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.