Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Keresőkampányok létrehozása

Készen állsz az első Google Ads keresési kampányod létrehozására – de hol is kezdd? Ismerd meg, hogyan határozhatod meg marketingcéljaid, hogy meghatározhasd, hogyan érheted el ezeket a célokat a legjobban a Google Ads segítségével.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan hozz létre egy Google Ads-kampányt.

Határozd meg marketingcéljaid

A Google Ads kampány számos módon segíthet téged marketingcéljaid elérésében. Fontos azonban, hogy előbb azonosítsd céljaid, hogy optimalizálni tudd a kampányaidat, és mérni tudd a kitűzött célok felé tett haladásod.

Nézd meg az alábbi marketingcélokat, és azonosítsd azt, amelyik a leginkább egyezik a saját céloddal.

Értékesítés növelése

Növeld az online, alkalmazáson belüli, személyes vagy telefonos eladásokat.

Példa: egy kerékpárüzletlánc növelni szeretné a kerékpárok és kiegészítők értékesítését kiskereskedelmi helyein.

Leadek generálása

Növeld a konverziót azáltal, hogy cselekvésre ösztönzöd az embereket.

Példa: egy biztosítási ügynökség arra összpontosít, hogy a weboldalán ajánlatkérésekre ösztönözzön.

Növeld a webes forgalmat

Érd el, hogy a megfelelő emberek meglátogassák a weboldalad.

Példa: egy új szálloda, amely a weboldallátogatók számának növelésével szeretné növelni a márka ismertségét.

A kampány összetevői

Minden Google Ads keresési kampány három fő összetevőből áll: a célzás, a hirdetési formátumok és a licitstratégiák. Ismerd meg ezeket az összetevőket, hogy hatékonyan alkalmazhasd őket a kampányodban.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Érd el közönséged kulcsszavak, dinamikus keresőhirdetések és közönségmegoldások segítségével.

Használd a kiterjesztett szöveges hirdetéseket és a reszponzív keresőhirdetéseket, hogy vállalkozásod megjelenjen a fogyasztók előtt, amikor a tiédhez hasonló termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek.

Optimalizáld kampányaidat a cél elérése érdekében.

Megjegyzés

Az intelligens kampányok itt vannak neked! Ez a forma automatizált hirdetéseket használ a Google-ön és az egész weben, hogy segítsen neked elérni üzleti céljaid. Tudj meg többet arról, hogyan használhatod ki a teljes automatizálást és hogyan takaríthatsz meg időt a Google intelligens kampányaival.

Gyakorlati feladat: hozd létre kampányod

Meghatároztad a kampánycélokat; a következő lépés a Google Ads keresőkampányának létrehozása. A célok segítségével határozd meg a kampány fókuszát és beállításait.

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

1. lépés:
A menüben válaszd a Kampányok menüpontot. Válaszd a plusz ikont, majd a legördülő menüből az Új kampányt.

2. lépés:
Válaszd ki a menüből azt a kampánycélt, amelyik a legjobban megfelel a marketingcélodnak. Kattints a Folytatás gombra.

3. lépés:
Válaszd ki a kampány típusát. A Google Ads keresőkampány létrehozásához válaszd a Kereső lehetőséget.

4. lépés:
Válaszd ki, hogyan szeretnéd nyomon követni céljaid, és állítsd be a konverziókövetést, ha még nem tetted meg. Kattints a Folytatás gombra.

Ismerd meg a kampánybeállításokat

Miután kiválasztottad a kampánytípust, további beállításokat láthatsz a kampány testreszabásához. Ne feledd, hogy a kiválasztott kampánybeállítások a kampányon belüli összes hirdetésre vonatkoznak.

Fontos, hogy megismerd az új kampány létrehozásával járó beállításokat. Nézzük meg, hogy az egyes beállítások mit csinálnak.

Kampány neve

A Google Ads beír egy alapértelmezett kampánynevet. Nevezd át a kampányt, hogy könnyen megtalálható legyen a fiókban. A kampánynév nem lesz látható a hirdetéseken.

Hálózatok

A hálózat azt jelzi, hogy a kiválasztott kampánytípus alapján hol jelenik meg a hirdetés. Például a Google keresőhálózat esetében a hirdetés megjelenhet a Google keresőoldalakon és a Google keresőoldalakon kívüli oldalakon (például a CNN), amelyek a Google partnereként keresőhirdetéseket jelenítenek meg, ezeket keresőpartnereknek nevezzük.

Eszközök

Alapértelmezés szerint a kampányok minden eszköztípust megcéloznak, beleértve az asztali számítógépeket, táblagépeket és mobileszközöket. A hirdetések testreszabhatók a különböző eszközökre.

Helyszínek és nyelvek

Válaszd ki, hogy milyen nyelven szolgálod ki ügyfeleid. Kampányod hirdetései a célzott földrajzi helyeken, illetve olyan fogyasztók számára lesznek megjeleníthetők, akik a böngészőjük nyelvi beállításaként az általad célzott nyelvet állították be.

Ajánlattétel és költségkeret

A licitstratégia szabályozza, hogyan fizetsz a felhasználók hirdetésekkel való interakciójáért. Az ajánlati limit az a határ, amit egy hirdetési csoportban lévő hirdetésekért kattintásonként fizetsz. A költségkeret az az átlagos összeg, amelyet naponta kényelmesen elkölthetsz a kampányra. A választott költségkeret teljes mértékben tőled függ, és bármikor módosítható.

Hirdetésbővítmények

Adj meg még több információt a hirdetéseidben, például a helyszínt, egy weboldal linkjét vagy egy telefonszámot.

Gyakorlati feladat: add meg a kampánybeállításokat

Most, hogy megismerted a kampánybeállításokat, ideje, hogy beállítsuk ezeket a kampányodra vonatkozóan.

Kattints a nyilakra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válassz egy olyan kampánynevet, amely tükrözi a kampány célját. Ebben a példában a kampány célja, hogy több biztosítási ajánlathoz vezető ügyfelet generáljon, így ez tükröződik a névben is. Ezután válaszd ki a hálózatot, amelyen a hirdetéseket meg szeretnéd jeleníteni.

2. lépés:
Válaszd ki azokat a helyeket, ahol a hirdetéseket szeretnéd megjeleníteni. Kerüld a túlságosan szétbontott helymeghatározást, mivel a Google Ads akkor működik a legjobban, ha a lehető legnagyobb területen jelenhet meg.

3. lépés:
Válaszd ki a nyelv(ek)et, amelyen az ügyfeleid ki szeretnéd szolgálni. A felhasználók csak azon a nyelven fogják látni a hirdetéseket, amelyen a kampányt létrehozták. Ezután határozd meg a napi költségkeretet.

Megjegyzés

A Google Ads lehetővé teszi, hogy beállíts egy átlagos napi költségkeretet a kampányaidhoz, hogy megtaláld a számodra megfelelő költési szintet. Ezt a napi költségkeretet bármikor megváltoztathatod. Ne feledd, hogy a napi költségkereted az az átlagos összeg, amelyet a hónap folyamán minden nap el szeretnél költeni.

A költésed minden nap változhat, de nem fogsz többet fizetni, mint a havi díjszabási limit (a beállított napi költségkeret és a hónap átlagos napjai számának szorzata). Azokon a napokon, amikor a hirdetéseid valószínűleg nagyobb forgalmat generálnak, akár az átlagos napi költségkereted kétszeresét is költheted. Ezeket a napokat ellensúlyozzák azok a napok, amikor a költésed a napi költségkereted alatt van.

Kattints a panelre, hogy többet tudj meg.

 

Tegyük fel, hogy általában havi 500 dollárt költesz hirdetésre. (A Google Ads úgy kezeli, hogy a havi átlagos napok száma 30,4.) A napi költségkeret kiszámításához az 500 dollárt elosztanád 30,4-gyel, így a napi költségkeret 16,45 dollár.

Íme az egyenlet:
Havi költségkeret ÷ a havi átlagos napok száma = napi költségkeret.

Ha többet szeretnél megtudni a kampányköltségkeretek működéséről, nézd meg a Google Ads Súgóközpontot.

A legfontosabb tudnivalók

  • A kampányok létrehozásának első lépése, hogy összehangold marketingcéljaid a Google Ads hirdetésekkel. A keresőkampányok számos marketingcélt támogathatnak, például az értékesítés ösztönzését, a leadek generálását és a webes forgalom növelését.
  • Egy keresőkampány három összetevőből áll: célzás, hirdetési formátumok és licitstratégiák. A kampány elérésének testre szabásához használhatod a hely- és nyelvi beállításokat is.
  • Te irányítod a kampány napi költségkeretét. Állítsd be azt az összeget, amelyet szívesen költesz, szem előtt tartva a havonta elkölthető teljes összeget.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.