Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Megfelelő Shopping kampány típus

A Shopping kampányok segítségével népszerűsítheted online és helyi készleteid, növelheted weboldalad vagy helyi üzleted látogatottságát, és jobb minősített érdeklődőket találhatsz.

Ebben a modulban megismered a Shopping kampányok alapvető összetevőit és a két különböző Shopping kampánytípust, amelyek közül választhatsz.

Az Európai Gazdasági Térségben és Svájcban a Shopping hirdetéseket bármelyik összehasonlító Shopping szolgáltatás (CSS), amellyel együttműködsz, kiszolgálhatja. A hirdetések megjelennek az általános keresési találati oldalakon és minden más felületen, amelyre a CSS feliratkozott. Az európai összehasonlító Shopping szolgáltatásokkal történő hirdetésekről többet megtudhatsz ebben a Súgóközpont-cikkben.

Hogyan hozzunk létre Shopping hirdetéseket?

A Shopping hirdetések két platformtól, a Merchant Centertől és a Google Ads-től függenek. Tekintsük át, hogyan támogatják az egyes platformok a Shopping hirdetések létrehozását.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Melyek a Shopping kampány összetevői?

A Shopping kampány beállításai lehetővé teszik a cél, a kampánytípus, a termékcsoportok, a helyszín, a költségkeret és az ajánlati beállítások kiválasztását és módosítását. Tekintsük át az egyes elemeket részletesebben.

A kampánycéljaid

A Shopping kampány létrehozásakor kiválasztod az elsődleges célt, amely lehet értékesítés, leadek, weboldal-forgalom stb. A cél kiválasztása után releváns, ajánlott funkciókat és beállításokat láthatsz, amelyek segítségével elérheted a vállalkozásod számára legfontosabb eredményeket.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg. 

Eladások vagy konverziók ösztönzése online, az alkalmazásban, telefonon vagy az üzletben. Tartsd fent az érdeklődését azoknak az ügyfeleknek, akik már kapcsolatba léptek veled, vagy közel állnak a vásárlási döntés meghozatalához.

Ösztönözd a releváns ügyfeleket, hogy hírlevélre való feliratkozással vagy elérhetőségük megadásával fejezzék ki érdeklődésüket termékeid vagy szolgáltatásaid iránt.

Ösztönözd a potenciális ügyfeleket, hogy látogassák meg weboldalad.

Shopping kampánytípusok

Két Shopping kampány altípus létezik: Intelligens Shopping-kampányok és Normál Shopping-kampányok. 

Az értékesítésre való optimalizálás során ajánlott Intelligens Shopping-kampányt futtatni, hogy az automatizált ajánlattétel segítségével maximalizáld a konverziós értéket olyan hálózatokon, mint a Google keresőhálózat, a Display hálózat, a YouTube és a Gmail. Lehetőséged van arra is, hogy Normál Shopping-kampányt futtass, és válassz egy adott ajánlattételi módszert.

Termékadatok és csoportok

A Shopping hirdetések a kulcsszavak helyett a termékadatokon alapulnak. Más hirdetéstípusokkal ellentétben pedig termékcsoportok, nem pedig hirdetési csoportok szerint szerveződnek. 

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A Merchant Centeren keresztül hozzáadott termékadatok tartalmazzák az általad értékesített termékek részleteit. A Google ezeket az adatokat arra használja, hogy a felhasználó keresését a hirdetéseidhez illessze, és a legmegfelelőbb termékeket mutassa meg a felhasználónak.

A termékcsoportok segítségével megadhatod, hogy mely termékeket szeretnéd hirdetni az egyes kampányokban.

Hely

A helybeállításhoz válassz egy adott országot, várost vagy államot, amelyet szeretnél elérni a Shopping hirdetésekkel.

Napi költségkeret

Beállíthatsz egy átlagos napi költségkeretet a kampányaidhoz, amelyet bármikor rugalmasan módosíthatsz. Az átlagos napi költségkeret az az átlagos összeg, amelyet a hónap folyamán minden nap szeretnél elkölteni.

Ajánlat stratégia

Számos licitstratégia létezik, amelyek a különböző típusú Shopping-kampányokhoz igazodnak. 

Az Intelligens Shopping-kampányok esetében a licitstratégiád a konverziós érték maximalizálása lesz, és beállíthatsz egy másodlagos célt, például a reklámköltés megtérülését (ROAS), az új ügyfelek megszerzését vagy az üzletlátogatásokat.

Normál Shopping-kampányok beállításakor válassz egy konkrét licitstratégiát. A stratégiát a kampány létrehozása után módosíthatod.

További információkért válaszd ki az egyes paneleket. 

Az Intelligens Shopping-kampányok esetében maximalizálhatod a kampány teljes konverziós értékét a megadott költségkereten belül. Ha van egy minimális megtérülési célja a kampányod számára, akkor beállíthatod a hirdetési kiadások megtérülésének célértékét (ROAS) is.

Ez a licitstratégia automatikusan úgy állítja be a liciteket, hogy a lehető legtöbb konverziós értéket érje el az általad beállított célzott reklámköltés-visszatérítés (tROAS) mellett.

A tROAS támogatja a mindencsatornás célkitűzéseket is, mivel lehetővé teszi az offline teljesítmény (üzletlátogatások) értékének feltüntetését.

Ez a stratégia automatikusan olyan ajánlatokat állít be, amelyek segítenek növelni a konverziókat, miközben eléri az átlagos költség/szerzés célt.

Ez a stratégia úgy állítja be a liciteket, hogy a lehető legtöbb kattintást érje el az általad kiválasztott célösszegen belül.

A CPC (cost-per-click) licitáló kampányok esetében állíts be egy maximális CPC-ajánlatot, vagy egyszerűen "max CPC". Ez a legmagasabb összeg, amelyet hajlandó vagy fizetni a hirdetésére történő kattintásért.

Miben különböznek a Shopping kampányok?

A Shopping kampányok hasonlóak a Google Ads többi kampánytípusához, de van néhány sajátos jellemzőjük.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Termékcsoportok működés közben

Dina nemrég indította el új online ruházati cégét, a Cute Clothes-t, és létrehozott egy Merchant Center fiókot. Most állít be egy Intelligens Shopping-kampányt, és nem tudja, hogyan strukturálja a termékcsoportjait.

Íme egy pillanatkép Dina termékcsatornájáról:

Dina többféleképpen is felépítheti a termékcsoportokkal folytatott kampányát, és ennek összhangban kell lennie a céljával. Dina új ingcsaládját szeretné reklámozni. A női ingek magasabb árúak és jövedelmezőbbek a vállalkozása számára, mint a többi kategória, ezért alacsonyabb cél-ROAS-t (magasabb licitálást) és több költségkeretet szeretne rendelni ezekhez a termékekhez. 

Az egyik módja, hogy Dina elérje a célját, az, hogy létrehoz egy kampányt terméktípusonként – ingek -, majd egy termékcsoportot az egyes nemek számára.

Példa:
Kampány neve: ingek

  • Termékcsoport neve: Női ingek
    • Terméktípus: női > ingek
  • Termékcsoport neve: Férfi ingek
    • Terméktípus: férfiak > ingek

Shopping kampánytípus kiválasztása

A Shopping kampányok létrehozásakor választanod kell, hogy Intelligens Shopping-kampányt vagy Normál Shopping-kampányt hozol létre. Nézzük meg, mikor melyiket célszerű választani, mi a legfontosabb különbség közöttük.

Miért válassz Intelligens Shopping-kampányt?

Miért válassz Normál Shopping-kampányt?

Az Intelligens Shopping kampányok segítenek az egyszerűség, az elérés és a célok előmozdításában azáltal, hogy a Google Ads hálózataiban gépi tanulással optimalizálnak az üzleti céljaid elérése felé. Ez a kampánytípus segíthet a Kereső, a YouTube, a Gmail, a Display hálózat és más hirdetési hálózatokon keresztül történő értékesítések növelésében. Az Intelligens Shopping-kampányok automatikusan kezelik a hirdetések létrehozását, a licitálást és a költségkeret elosztását az összes említett hálózatban – így neked nem kell ezzel foglalkoznod.

A Normál Shopping-kampányok több lehetőséget biztosítanak a hirdetők számára a licitálás, a célzás és a termékcsoportok terén.

A Shopping kampánytípusok összehasonlítása

Íme néhány főbb különbség a kampánytípusok között.

Milyen licitálási stratégiák állnak rendelkezésre?

Intelligens Shopping-kampányok

  • Konverziós érték maximalizálás; tROAS (opcionális) 
  • Bolti látogatásokra történő optimalizálás
  • Új vásárlókra történő optimalizálás

Normál Shopping-kampányok

  • tROAS (ajánlott) 
  • Elérhető: eCPC, Kattintások maximalizálása, Konverziók maximalizálása, Kézi CPC
  • Bolti látogatásokra történő optimalizálás

Hol láthatják a vásárlók a hirdetéseidet?

Intelligens Shopping-kampányok

Normál Shopping-kampányok

  • Google keresőhálózatok
  • Keresési partnerek
  • YouTube
  • Gmail
  • Discover

Milyen Shopping hirdetési típusok állnak rendelkezésre?

Intelligens Shopping-kampányok:

Termék Shopping hirdetések és Display hirdetések (automatikusan generálódnak a termékcsatornából származó adatok alapján)

Helyi készlethirdetések (ha a követelmények teljesülnek)

Showcase Shopping hirdetések

Reszponzív Display hirdetések (a kampányban megadott statikus elemeket felhasználva megjeleníthetnek)

Normál Shopping-kampányok:

Termék Shopping hirdetések (automatikusan generálódnak a termékcsatornából származó adatok felhasználásával)

Helyi készlet hirdetések

Showcase Shopping hirdetések

Az Intelligens Shopping-kampányok értéke

A hirdetők átlagosan több mint 30%-os növekedést tapasztalnak a konverziós értékben, ha Intelligens Shopping-kampányokat vagy Cél-ROAS alapú Shopping-kampányokat használnak.* A Black Friday hétvégén az Intelligens Shopping-kampányok és a Cél-ROAS alapú Shopping kampányok tovább növelték a konverziós értéket az alapszintű 30%-os átlagos növekedésen felül.

*Forrás: Google adat, 2018. január – 2019. május. Az A/B tesztelés összesített eredményei alapján. A szezonális esemény konverziós értékének növekedése a 2018-as Black Friday hétvégén alapul.

A legfontosabb tudnivalók

  • Az Intelligens Shopping kampányok segítenek az egyszerűség, az elérés és a célok előmozdításában azáltal, hogy a Google Ads hálózataiban gépi tanulással optimalizálnak az üzleti céljaid elérése felé. A Normál Shopping-kampányok nagyobb kontrollt biztosítanak a kampánybeállítások felett.
  • A Shopping kampány beállításakor ki kell választanod a kampány altípusát, a költségkeretet, a helyet, az ajánlattételi stratégiát és a termékcsoportokat.
  • Az értékesítés optimalizálásakor ajánlott Intelligens Shopping-kampányt futtatni, hogy automatizált ajánlattétel segítségével maximalizáld a konverziós értéket a Google keresőhálózat, a Display hálózat, a YouTube és a Gmail hálózatain keresztül.
  • A termékcsoportok lehetővé teszik, hogy a termékek egy részhalmazára másképp licitálj és oszd ki a költségkeretet olyan tényezőktől függően, mint a nyereségesség, a készletelérhetőség és az akciós árazás.

Termékcsoportok szerint szervezve

Termékkészleted termékcsoportokba rendezheted a Google Ads-en belül. A termékcsoportok lehetőséget adnak arra, hogy többet licitálj a jövedelmezőbb termékek egy csoportjára. Ebben a Súgóközpont-cikkben többet megtudhatsz arról, hogyan kezelhetsz egy Shopping-kampányt termékcsoportokkal. 

Példa: Egy pólógyártó a pólóméretek alapján hozhat létre termékcsoportokat. Így többet tudnak licitálni a közepes és nagyméretű pólókra, mivel tudja, hogy általában ezek a méretek a legnépszerűbbek, amelyeket a vásárlók rendelnek.

Nincsenek kulcsszavak

Nem kell kulcsszavakat létrehoznod. A Google automatikusan a Merchant Centerből származó termékadatokat fogja használni annak meghatározásához, hogy mikor és hol jelenjenek meg a Shopping hirdetések. A hirdető kizáró kulcsszavakkal segíthet megakadályozni, hogy a Shopping hirdetések ne jelenjenek meg, amikor nem szeretné.

Automatikusan generált

Nem kell manuálisan létrehoznod a Shopping hirdetéseket. A Google automatikusan felhasználja a Merchant Centeren keresztül hozzáadott termékinformációkat a hirdetések létrehozásához. Mind a Merchant Centerben megadott termékinformációk, mind a Google Ads-ben beállított ajánlat segít a Google rendszerének meghatározni, hogy a felhasználó keresésére melyik hirdetés jelenjen meg.

Google Ads

A Google Ads platformot fogod használni a Shopping kampányok létrehozásához és kezeléséhez. A Google Ads lehetővé teszi a kampánybeállítások kezelését és a kampányok teljesítményének nyomon követését.

Google Merchant Center

A Shopping hirdetések dinamikusan jönnek létre a Merchant Center fiókodba feltöltött termékinformációk felhasználásával. 

Mielőtt létrehozhatnál egy Shopping kampányt, közvetlenül a Merchant Centerben kell hozzáadnod termékeid, vagy fel kell töltened egy olyan termékcsatornát, amely tartalmazza a szükséges attribútumokat (kép, ár, terméknév stb.). Ezután kapcsold össze a Merchant Center fiókod a Google Ads szolgáltatással. 

Ha az Egyesült Államokban vagy, a termékeket könnyen hozzáadhatod az e-kereskedelmi platformodon keresztül, például a Shopify és a WooCommerce segítségével.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.