Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Miért választják a felhasználók a YouTube-ot

A felhasználók a YouTube-ot a gazdag és változatos tartalom, a közösség, amelyhez kapcsolódhatnak, és az alkotók, akikkel kapcsolatba léphetnek, miatt választják.

Ebben a modulban többet megtudhatsz arról a három okról, amiért a felhasználók a YouTube-ot választják.

Az út az egymilliárd órányi napi figyelési időhöz

2005 óta a YouTube fenomenális ütemben növekedett.

Ma a YouTube-nak több mint kétmilliárd havi bejelentkezett felhasználója van. Az emberek annyi videót néznek, hogy egy repülés alatt a Napba és vissza – 3000 alkalommal!

Mobil + YouTube a tévéképernyőkön

  • Ma a YouTube-nézettség több mint fele mobileszközökről származik.
  • Az emberek naponta 180 millió órát töltenek YouTube-nézéssel a tévéképernyőkön.

Három ok, amiért a felhasználók a YouTube-ot választják

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

1. Gazdag és változatos tartalom

Felejtsd el a YouTube kezdeti időszakából származó közhelyet, miszerint a felhasználók csak gördeszkás kutyákat néznek asztali számítógépükről vagy laptopjukról. Ma már gazdag és változatos tartalmakat néznek minden képernyőn, bárhonnan, ahonnan csak akarják. Charlie Puth és Selena Gomez "We Don’t Talk Anymore" című klipje például idén elérte a kétmilliárdos nézettséget.

A felhasználók azért rajonganak egyedülállóan a YouTube-ért, mert olyasmit nyújt, amit a hagyományos televíziózás nem: pontosan azt, amit akarnak, amikor akarják, bármilyen speciális is az érdeklődési körük, és bármilyen lelkiállapotban is vannak.

2. Lehetőség az alkotókkal való együttműködésre

A nézők a YouTube-on közvetlenül kapcsolatba léphetnek az alkotókkal. A YouTube-alkotókkal sokkal intimebb és hitelesebb élményt élveznek, mint a tévésztárokkal. A YouTube lehetővé teszi a mélyreható és azonnali elköteleződést, ahol az alkotók személyesen is relevánsnak érzik magukat a nézők számára.

Gyakran előfordul, hogy az alkotók a videók közzététele után hetente élőben válaszolnak a kommentekre. A nézők a televízióban nem kaphatnak ilyen elkötelezettséget – ez a párbeszéd a YouTube platform szívügye.

3. Kapcsolódj egy közösséghez

A nézők azok körül az alkotók körül gyűlnek össze, akikhez kötődnek. Virágzó közösségek léteznek, kicsik és nagyok, a népszerű és mainstream alkotóktól a hiánypótló és furcsa alkotókig. A nézők úgy érzik, hogy nincsenek egyedül kíváncsiságukkal, kreativitásukkal és szenvedélyükkel.

Fedezd fel a tehetségek választékát a YouTube Creators oldalunkon .

Ismerd meg Waltot, a Sina & Co. márkamenedzserét és Sophiát, a Google vezetőjét.

Walt és Sophia megvitatják, mit jelent a YouTube nézettségének növekedése a márkája számára.

Szia Sophia, tudom, hogy a YouTube-tartalmak mára már nem csak gördeszkás kutyákból állnak, de miért lenne ez fontos nekem és a márkámnak?

Nagyszerű kérdés, Walt. Mivel a tartalmunk annyira változatos, a nézők szinte bármit megtalálhatnak és megnézhetnek a YouTube-on, amit csak akarnak. És ennek köszönhetően a nézettségünk exponenciálisan nőtt, ami azt jelenti, hogy több elkötelezett néző van, akiket elérhetsz az üzeneteiddel.

Ezt jó tudni. Mit tesztek még azért, hogy a felhasználók visszatérjenek a YouTube-ra?

Örülök, hogy megkérdezted! Szívesen beszélek arról, hogyan növeljük a felhasználóink számát és a hirdetési lehetőségeket.

Platforminnovációk a felhasználók számának növelése érdekében

A YouTube elkötelezett amellett, hogy a felhasználók több, számukra releváns tartalmat fedezzenek fel. Íme néhány következő generációs erőfeszítés ezen a területen.

Válaszd az egyes kártyákat, ha többet szeretnél megtudni.

Mobil élő közvetítés

Mobil élő közvetítés

Egy élő műsor vagy esemény nagyszerű módja annak, hogy a nézőkkel kapcsolatot teremts, és gazdag élménnyel vond be őket. Az élő közvetítések sokféle formában (360°, 4K, mobil és más) léteznek, és a nézők az első sorból nézhetik élőben és cseveghetnek valós időben, vagy utólag, lekérésre is megtekinthetik!

VR180

VR180

VR180 Továbbra is lehetővé tesszük az alkotók számára, hogy még magával ragadóbb élményeket osszanak meg közönségük számára. A VR180 és a 360°-os videók lehetővé teszik az alkotók és a márkák számára, hogy magával ragadó videókat tegyenek közzé, amelyekben a felhasználók az egér húzásával vagy a telefonjuk mozgatásával felfedezhetik a környezetet, hogy a videót minden szögből megtekinthessék.

YouTube TV (csak az Egyesült Államokban)

YouTube TV (csak az Egyesült Államokban)

A könnyen rögzíthető műsorok, a személyre szabott ajánlások az élő tévéműsorok és a DVR-ek között, valamint az élő tévéműsorokkal kombinált YouTube-tartalmak révén a tévénézés újragondolt formája.

Premierek

Premierek

Az előre felvett videók közzétételének új módja, a premierek lehetőséget adnak az alkotóknak és a márkáknak arra, hogy a videó megjelenése előtt egy közelgő megtekintési oldalon keresztül várakozást keltsenek a videó megjelenése előtt. Ez az új funkció lehetővé teszi, hogy rajongóiddal együtt, valós időben nézhessétek meg legújabb videódat - mindezt csevegés, interakció és a videó felhajtásának kihasználása közben, hogy még jobban kapcsolódj közösségedhez.

YouTube a TV képernyőkön

YouTube a TV képernyőkön

Újra feltaláltuk a YouTube-tartalmak képernyőkön való megjelenítésének módját is. Megállapítottuk, hogy a hagyományos tévékörnyezet alkalmasabb a hátradőlésre, ezért a tévéképernyő felülete (amelyhez a Chromecast/Apple TV-ken/Smart TV-ken keresztül férünk hozzá) olyan tartalmakat ajánl, amelyek megfelelnek ennek a nézési élménynek, ami más megközelítés, mint a mobileszközön történő nézés.

Történetek

Történetek

A történetek támogatják a hétköznapi interakciókat. Lehetővé teszik a YouTube alkotói és a márkák számára, hogy könnyedén kifejezhessék magukat, miközben a közönségüket lazábban és gyakrabban vonják be rövid mobilvideókon keresztül. Az iparági sztori-formátumnak ez a YouTube-os átvétele segít abban, hogy a YouTube gyakori célpontja legyen a friss, rövid és rágcsálható tartalmaknak.

YouTube Go

YouTube Go

A feltörekvő piacok számára, ahol a videók streamelése drága lehet, létrehoztunk egy külön alkalmazást, a YouTube Go-t. A YouTube Go tudatja a felhasználókkal, hogy mikor csatlakoznak Wi-Fi-hoz, így letölthetik a videókat offline használatra. Az alkalmazás azt is megmutatja nekik, hogy mennyi adatot költöttek a videók streamelésére vagy mentésére.

Ellenőrizd a tudásod

A legfontosabb tudnivalók

Havonta több mint kétmilliárd aktív felhasználó választja a YouTube-ot, mert:

  • Gazdag és változatos tartalom
  • Lehetőség a közösséggel való online kapcsolatteremtésre
  • Az alkotókkal közvetlenül kapcsolatba léphetnek

A Google a felhasználók számának növelésére összpontosít az innováció és a felhasználói nézési élmény javítása révén.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.