Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Szándékolt közönségek

A médiafogyasztási szokások folyamatos változásával a hirdetők megváltoztatják azt a módot, ahogyan a termékeiket és szolgáltatásaikat aktívan kereső és megvásárolni szándékozó nézőkkel kapcsolatba lépnek.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan léphetsz kapcsolatba a fogyasztókkal a Google szándékolt közönséggel kapcsolatos megoldásainak segítségével.

Teszteld a tudásod

Elérhető szándékolt közönség megoldások

Vessünk egy pillantást a Google által kínált szándékolt közönség megoldások körére.

Piacon belüli célközönség

Magasan képzett, vásárlásra kész fogyasztók

Kapcsolódjon azokhoz az emberekhez, akik aktívan kutatnak vagy szándékoznak vásárolni egy terméket vagy szolgáltatást.

Példa: Egy autós hirdető, aki olyan embereket szeretne elérni, akik jelenleg új autót vásárolnak.

Életesemények

Fogyasztók életük fontos átmeneti időszakaiban

Beszélj azokkal az emberekkel, akik életük fontos mérföldkövei közepén vannak, és valószínűleg fontos vásárlási döntéseket hoznak.

Példa: Egy matracgyártó cég, amely a költözés előtt álló embereket szeretné elérni.

Egyéni szándékolt közönség

Fogyasztók, akik meghatározott termékeket vagy szolgáltatásokat kerestek.

Érd el azokat az embereket, akik a Google-t használták a vásárlás előtti termékkutatáshoz.

Példa: Egy utazási cég, amely a következő nyaralásukat kereső embereket szeretné elérni.

Remarketing

Fogyasztók, akik már kapcsolatba léptek veled

Erősítsed meg az üzeneteket azokkal az emberekkel, akik már meglátogatták a weboldalad, vagy interakcióba léptek a YouTube-videóddal vagy csatornáddal.

Példa: Egy elektronikai vállalat, amely azokat az embereket szeretné elérni, akik megnézték az új telefonjuk bemutató videóját.

Közönség egyezés és hasonló célcsoportok

Fogyasztók, akik meghatározott termékeket vagy szolgáltatásokat kerestek.

Érd el azokat az embereket, akik a Google-t használták a vásárlás előtti termékkutatáshoz.

Példa: Egy utazási cég, amely a következő nyaralásukat kereső embereket szeretné elérni.

További információk a piaci célközönségről

Nézzük meg közelebbről, hogyan működik az piacon belüli közönség.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A piacon belüli közönségszegmensek lehetővé teszik, hogy elérd azokat az embereket, akik:

  • A megfelelő gondolkodásmódban vannak
  • Vásárlási szándékot jeleztek (például a fogyasztói értékelések és árösszehasonlító oldalak látogatásával).
  • A remarketinglistán már szereplő személyekhez képest továbbiak (például olyanok, akiknek vásárlási szándékuk van, de nem ismerik a webhelyed).
  • Teljesítményreklámozók, akik a megfontolási tölcsérben lejjebb lévő ügyfeleket szeretnének elérni, akik nagyobb valószínűséggel váltanak át.
  • Azok a hirdetők, akik remarketinget használnak, de új, további ügyfeleket szeretnének az oldalukra irányítani.

Az embereket a következő tényezők alapján határozzák meg piacképesnek:

  • Google Search és Maps keresési jelek
  • A vásárlási szándékot jelző webhelyek látogatása
  • Milyen gyakran és milyen régen látogatták ezeket az oldalakat
  • Olyan kontextus, ahol más emberek a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos hirdetésekre kattintottak, és ezt követően konvertáltak.
  • Felmérések, amelyek alapigazságot teremtenek az algoritmusaink számára.

Életesemények

Érd el a közönséget a kulcsfontosságú pillanatokban az Életeseményekkel.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az Életeseményekkel a YouTube-on olyan embereket szólíthatsz meg, akik fontos mérföldkövek közepén vannak, és valószínűleg megváltoztatják márkapreferenciáikat.

Rendszerünk a YouTube-on, a Google keresőben és a Google Térképen végzett olyan műveleteket vizsgál, amelyek arra utalnak, hogy valaki egy jelentős életesemény előtt áll, vagy nemrégen ment keresztül rajta. Ezután kategorizáljuk a személyt, hogy az esemény előtt vagy után van-e, így a megfelelő üzenettel érheti el őt.

Mi érhető el jelenleg?

Jelenleg a következő életesemény-szegmensek állnak rendelkezésre:

  • Lediplomázás
  • Házasság
  • Költözés
  • Lakásvásárlás
  • Munkahelyváltás
  • Üzletalapítás
  • Lakásfelújítás
  • Nyugdíjba vonulás
  • Új háziállat
Google kereső és Youtube

Egyéni szándék

Mostantól elérheted azokat az embereket, akik aktívan kutatják a terméked a Google-ben, hogy cselekvésre ösztönözd őket a YouTube-on. Ez azért jelentős, mert a Google-keresést használók 85%-a a YouTube-on is jelen van! Íme, mit érhetsz el az Egyéni szándékkal:

  • Testreszabható célközönséget építhetsz az általad választott keresési kulcsszavak segítségével.
  • Erősítsd a kereső közönséged cselekvésorientált videoformátumokkal.
  • Bővítsd az elérést és ragadd meg a figyelmet az aktív vásárlási döntés során.

Szándékjelzések

Számos üzleti igényt kielégítő megoldások

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Kiskereskedelmi ügyfél

Kiskereskedelmi ügyfél

"El kell érnem az otthonukat berendező embereket, hogy népszerűsítsem az új konyhai készülékcsaládunkat." Javasoljuk a "költözés előtt állók" és a "nemrég költözők" Életesemények szegmensének elérését.

Csomagolt áruk ügyfél

Csomagolt áruk ügyfél

"El kell érnem valakit, aki megnézte a hirdetéseinket a YouTube-on, hogy kiemeljük az új szezonális termékkínálatunkat." Ajánlja a remarketing használatát, hogy elérje azokat a célközönségeket, akik már foglalkoztak a hirdető tartalmával.

Telekommunikációs ügyfél

Telekommunikációs ügyfél

"El kell érnem a fiatalokat, és meg kell győznöm őket, hogy váltsanak le a családi mobiltelefon-csomagról." Javasoljuk, hogy az Egyéni szándékkal érd el őket, olyan felhasználókra összpontosítva, akik olyan kulcsszavakra keresnek, mint például "mobiltelefon-csomagváltás", és mobiltelefonos videókat néztek.

Ellenőrizd a tudásod

A legfontosabb tudnivalók

  • Ajánlj piaci célközönséget, hogy olyan emberek figyelmét keltsd fel, akik aktívan kutatnak és szándékoznak megvásárolni az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.
  • Ajánlj hasonló célközönségeket, hogy új felhasználókat érj el a remarketinglistákon kívül, akik ugyanazokkal a jellemzőkkel rendelkeznek, mint a te legjobb ügyfeleid.
  • Ajánlj egyéni szándékot a YouTube-on történő cselekvés ösztönzésére azáltal, hogy a Google-ön a te kulcsszavaidra történő keresés után elérj embereket.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.