Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Teljesítményértékelés a tudatosságmérési megoldásokkal

Mérd azt, ami a legfontosabb a tudatossági céljaidhoz igazodó megoldások kihasználásával.

Ebben a modulban megtanulod:

  • Mérési megoldások az ismertségi kampányok értékeléséhez
  • Bevált gyakorlatok a megvalósításhoz

Mérd, mi a legfontosabb számodra

A figyelemfelkeltő kampányodhoz felállított mérési stratégiának attól kell függenie, hogy mit jelent neked a siker. A Google számos mérési megoldást kínál az ismertségi teljesítmény értékelésére, többek között az Egyedi elérés és gyakoriság, az Aktív Megtekintés és a Márkanövekedés mérését.

A mérési megoldások közelebbi vizsgálata

Egyedi elérés és gyakoriság

Az Egyedi elérés és gyakoriság azt mutatja meg, hogy hány embernek és hányszor jelent meg a hirdetésed, az eszközök és formátumok között.

Előnyök

  • Egyszerű: Könnyen látható, hogy hány embert (nem cookie-kat) értek el a kampányaid.
  • Teljes körű: Átvágja az eszközöket, formátumokat, Google-tulajdonságokat és demográfiai adatokat. Ellenőrizd Google-partnerednél, hogy a te piacodon rendelkezésre állnak-e demográfiai jelentések.
  • Cselekvőképes: A hirdetők ezen információk alapján döntéseket hozhatnak, hogy több embert érjenek el a számukra fontos célcsoportokon belül.

Megtekinthetőség az Aktív megtekintéssel

Az Aktív megtekintés a Google saját technológiája a megtekinthetőség mérésére. A megtekinthetőség a média hatékonyságának értékelésére összpontosító mérőszám, mivel a megjelenítések vagy megtekintések azon részét méri, amelyeknek esélyük van arra, hogy a felhasználó megnézze őket.

Az amerikai Médiaértékelési Tanács szerint a videohirdetések akkor tekinthetők meg, ha a hirdetés pixeleinek legalább 50%-a legalább két másodpercig (display hirdetések esetében egy másodpercig) látható. A megtekinthetőség nem garantálja, hogy a hirdetést megnézik, vagy hogy hatása lesz és eredményt hoz.

Előnyök

  • Zökkenőmentes: Integrálva van a Google Ads, a foglalási, a Display & Video 360 és a Campaign Manager platformokba.
  • Egyszerű: Ingyenesen, címkézés nélkül teszi lehetővé a megtekinthetőség mérését.

Márkanövekedés

A Brand Lift a marketingcélokhoz sokkal közelebb álló mérőszámok alapján méri kampányai hatékonyságát, mint a hagyományos kattintások, megjelenések és megtekintések. Felméri az ismertségi célokat, amelyek az emelést és a reklámok felidézését mérik.

Előnyök

  • Robusztus kialakítás: A véletlenszerű kísérletek ok-okozati hatásokat mérnek.
  • Cselekvőképes: A jelentési mérőszámok a növekedési adatok segítségével mutatják be, hogy mennyire hatékony és eredményes a reklámod.
  • Hozzáférhető: A Márkanövekedés jelentés bármikor beállítható és megtekinthető.

Mely mérőszámokra kell összpontosítanod a figyelemfelkeltő kampányod során?

A Google ismertségmérési megoldásai minimális költséggel, szinte valós időben nyújtanak pontos betekintést, így ellenőrizheted és javíthatod vásárlási teljesítményed. Ezeknek a legfontosabb ismertségi mérőszámoknak összhangban kell lenniük a kampánycélokkal. Nézzünk meg néhány tipikus célt és a hozzájuk illeszkedő mérési megoldást.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Mérési megoldás: Egyedi elérés és gyakoriság

Mérési megoldás: Megtekinthetőség az Aktív megtekintéssel

Google mérési partnerek

A Google mérési megoldásain kívül a Google Measurement Partners olyan harmadik féltől származó megoldásokat kínál, amelyek kibővítik a Google Ads Video kampányok mérési lehetőségeit.

Előnyök

  • Elérésmérés a Nielsen Digital Ad Ratings (DAR) és a Comscore validált Campaign Essentials (vCE) segítségével.
  • Megtekinthetőségi és márkabiztonsági mérés a Moat, IAS és DoubleVerify segítségével

Bevált gyakorlatok a megvalósításra

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

Bevált gyakorlat 1

Kampányod egyedi elérésének és gyakoriságának méréséhez válasszd a Kampányok oldalt a bal oldali navigációs panelen. Ezután válaszd ki a statisztikai táblázat fölötti Oszlopok ikont, majd a legördülő menüből válaszd az Oszlopok módosítása lehetőséget. Végül válaszd ki az Elérési mérőszámok csoportot, és add hozzá a statisztikai táblázathoz az ezen mérőszámokhoz tartozó oszlopokat.

Megjegyzés: Ha több kampányban szeretnéd mérni a duplikációmentes elérést, akkor le kell töltened a jelentést. A maximális pontosság érdekében várj 72 órát a kampány vége után, hogy összeszámold az összesített adatokat.

Bevált gyakorlat 2

A Márkanövekedés mérések eléréséhez válaszd a felső eszköztáron az ESZKÖZÖK és BEÁLLÍTÁSOK lehetőséget. Ezután válaszd ki a legördülő menüből a Növekedés mérést. Itt szinte valós időben láthatod, hogy videóhirdetéseid hogyan befolyásolták a nézők márkádról vagy termékedről alkotott képét. Ellenőrizd a minimális költségvetési követelményeket, hogy megbizonyosodj arról, hogy márkád vagy terméked jogosult a kiválasztott növekedés mérőszámok mérésére.

Bevált gyakorlat 3

Állítsd be a Márkanövekedés vizsgálatát, mielőtt a kampány bármilyen megjelenést szállítana (nulla megjelenés kiszolgálása), hogy optimális kontroll- és vizsgált csoportokat hozz létre.

Bevált gyakorlat 4

Ahhoz, hogy az Aktív megtekintés mérőszámait láthasd a kampányodhoz, hozzá kell adnod a megfelelő Aktív megtekintés oszlopokat a statisztikai táblázatokhoz.

Válaszd az Oszlopok ikont a szerkeszteni kívánt táblázat felett, és válaszd a legördülő menüből az Oszlopok módosítása lehetőséget. Ezután válaszd ki a Megtekinthetőség csoportot az új Google Ads élményben, vagy a Teljesítmény (Aktív megtekintés) csoportot a korábbi AdWords élményben, hogy hozzáadd ezeket az oszlopokat.

Nézzünk egy valós példát

Az Unilever együttműködött alkotókkal, hogy növelje a márkaismertséget és segítsen az embereknek abban, hogy saját magukat is megjelenítve lássák.

Kihívás
Az Unilever szerette volna megtalálni a módját, hogy jobban kapcsolódjon a nőkhöz. Influencerekkel működtek együtt, hogy kitalálják, hogyan lehetne ezt elérni.

Megközelítés
A kampány felkérte az influencereket, hogy töltsenek fel videókat, amelyekben bemutatják, hogyan tudnak segíteni az Unilever márka kihívásainak megoldásában. Több mint 4000 beküldött anyagból választottak ki egy személyt, aki a márka szóvivője lehetett, más, befutottabb alkotókkal együtt. Az alkotók hitelesen építették be a termékeket a videóikba, a kísérő média pedig a márkaismertség növekedéséhez vezetett az Unilever számára.

Ellenőrizd a tudásod

A legfontosabb tudnivalók

  • Az Egyedi elérés és a Gyakoriság segítségével mérheted, hogy a kampányod elérte-e a célközönséged.
  • Használd az Aktív megtekintés funkciót, hogy mérd a megjelenések vagy megtekintések azon részét, amelyeknek esélyük van arra, hogy a közönség látja őket.
  • Használd a Márkanövekedés jelentést annak meghatározásához, hogy a kampányod sikeresen növelte-e az ismertséged a közönséged körében.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.