A Teljesítménytervező alkalmazása

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a Teljesítménytervezőt a Google Adsben létrehozott költségvetési tervek előrejelzésére és végrehajtására. Emellett megismered a költségkeret-tervezés bevált gyakorlatait, amelyek segítségével új növekedési lehetőségeket találhatsz.

Milyen változtatásokat javasol a Teljesítménytervező?

Miután a Teljesítménytervező segítségével létrehoztad a tervet a céldátummal, a kampányokkal, a költségkerettel, a célkonverziós mennyiséggel és az ügyfélszerzésenkénti költséggel (CPA) a következő időszakokra vonatkozóan, az eszköz az alábbi ajánlások egyikét fogja megadni. Ezek az ajánlások olyan kampánybeállítások, amelyek az előrejelzések szerint segítenek a maximális konverziók elérésében és a befektetés leghatékonyabb megtérülésében a megcélzott költségkereten belül.

Kézi kattintásonkénti költség (CPC) vagy Intelligens CPC keresési kampányok esetén

Ajánlott átlagos napi költségkeret és ajánlott kampány licit módosítás szorzó (1,5-ös módosítás 50%-os ajánlatnövelést jelent)

Kattintások maximalizálása vagy Koverziók maximalizálása keresési kampányok esetén

Ajánlott átlagos napi költségkeret

Cél-CPA vagy hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS) keresési kampányok esetén

Ajánlott átlagos napi költségkeret, kampányszintű cél-CPA vagy kampányszintű cél-ROAS

Megjegyzés

A Teljesítménytervező egy tervezési eszköz, és nem optimalizál a Google Ads felületén az előre jelzett KPI-k felé. A dinamikus aukciós környezetben a kiszámíthatatlan külső tényezők miatt a Teljesítménytervező előrejelzései eltéréseket mutathatnak, ezért fontos a teljesítmény folyamatos nyomon követése és a teljesítménycélok felé történő optimalizálás.

Hogyan láthatom és hajthatom végre ezeket az ajánlott változtatásokat?

A Teljesítménytervező egy CSV formátumú letöltést biztosít az ajánlott licitmódosítási szorzóval, a cél-CPA-val, a cél-ROAS-sal és az átlagos napi költségkeret összegekkel.

Ezeket a javaslatokat manuálisan alkalmazhatod a Google Ads kampánykezelő felületen keresztül, vagy letölthetsz egy Google Ads Editor fájlt, és feltöltheted a Google Ads Editorba, hogy láthasd és alkalmazhasd az ajánlott módosításokat.

Teljesítménytervező bevált gyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A Teljesítménytervező előrejelzései azokra a konverziós típusokra vonatkoznak, amelyeknél be van állítva az, hogy  Beleszámít a konverziókba a Konverziók oszlopban.

A további konverziókat eredményező költségkeretek kiosztásához vedd fel a nem utolsó kattintással alapú konverzió hozzárendelést a Beleszámít a konverziókba oszlopban.

A bevált gyakorlat, hogy a különböző marketingcélokkal rendelkező kampányokat különböző Teljesítménytervező tervekben különítsük el, hogy a kiadásokat ne csoportosítsuk át két különböző marketingcél között. Ehelyett fontold meg a kampányok marketingcél vagy költségkeret szerinti csoportosítását.

Például szétválaszthatod a megfontolásra és a szándékra összpontosító kampányokat azáltal, hogy az általános keresési kampányokat (például az "eladó terepjáró" kulcsszót tartalmazó kampányt) és a márkaspecifikus keresési kampányokat (például a "Landriver terepjáró vásárlás" kulcsszót tartalmazó kampányt) külön tervekbe választod szét.

A dinamikus aukciós környezetben a kiszámíthatatlan külső tényezők miatt a Teljesítménytervező előrejelzései eltéréseket tartalmazhatnak. Ennek eredményeképpen fontos a teljesítmény folyamatos nyomon követése és optimalizálása. A Teljesítménycélok funkcióval nyomon követheted a Teljesítménytervezőben beállított célokat, figyelmeztetéseket és javaslatokat kaphatsz, ha egy kampány nem a megfelelő irányba halad.

A Teljesítménytervezőt a jövőbeli időszakok előrejelzésére használják, és a Teljesítménytervező ajánlásai iránymutatásként használhatók annak biztosítására, hogy a szezonalitást és a költségkeret átcsoportosítását figyelembe vegyék a jövőbeli időszakokban, így megelőzheted, hogy kampányaid a "költségkeret által korlátozottá" váljanak.

Íme néhány további tényező, amelyet a költségvetés tervezése során figyelembe kell venni:

Ismételd meg a tervezési folyamatot havonta, hogy növekedési lehetőségeket találj a Google Adsben, és optimalizáld a megcélzott mérőszámokra.

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Szezonalitás

Használd ki a szezonális trendeket egész évben.

Piaci részesedés

Menj elébe a más vállalkozások aktivitása és egyéb külső tényezők miatt ingadozó aukcióknak.

Növekedés

A Teljesítménytervező segítségével összehasonlíthatod a korábbi időszakokat, és előrejelzést kaphatsz a Google Ads segítségével elérhető növekedési lehetőségekről.

Összefoglaló

Ebben a tanfolyamban megismerkedtél a siker érdekében történő tervezés értékével, és azzal, hogy a Teljesítménytervező hogyan segíthet a befektetés megtérülésének maximalizálásában.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.