Dinamikus keresési hirdetések

Ha azt szeretnéd, hogy a hirdetéseid a vállalkozásod szempontjából releváns keresésekre jelenjenek meg – még azokra is, amelyeket nem te találtál ki –, a dinamikus keresési hirdetések segíthetnek.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan egészítheted ki kulcsszóstratégiád a dinamikus keresési hirdetésekkel.

Tudásellenőrzés

A kulcsszólisták létrehozásának kihívása

A vállalkozásod számára releváns kulcsszólisták létrehozása a felhasználói keresésekhez kihívást jelenthet és időigényes lehet. Az okostelefonok használatának gyors növekedése, valamint a hangalapú keresés és a digitális asszisztensek elterjedése megváltoztatta a módot, ahogy az ügyfelek megtalálnak téged, ami olyan nagy mennyiségű keresést eredményezett, amelyet egyszerűen nem láthatsz előre.

Naponta egyre több új keresés történik. Valójában a Google-on naponta végzett keresések 15%-át még soha nem is látták korábban! Ez az összes keresés manuális lefedését véget nem érő feladattá teheti, ami elveszett lehetőségeket eredményez.

A hirdetési kreatívok nagy számban való létrehozása és azok megfelelő illesztése az egyes különböző céloldalakhoz szintén megterhelő feladat lehet. Előfordulhat, hogy webhelyed több száz, ezer vagy akár több millió folyamatosan változó céloldallal rendelkezik, amelyek miatt folyamatosan frissítened kell a hirdetési címsorokat és a megjelenített URL-címeket.

Mi a válaszunk erre az ijesztő problémára? A dinamikus keresési hirdetések!

Mik azok a dinamikus keresési hirdetések?

A dinamikus keresési hirdetések segítségével növelheted a keresőkampányok elérését. Ahelyett, hogy webhelyed minden egyes oldalához hirdetést hoznál létre, és minden egyes hirdetéshez kulcsszavakat adnál hozzá, a dinamikus keresési hirdetések a Google webhelyedre vonatkozó ismereteit használják fel a hirdetések testreszabásához és célzásához.

Hogyan működik a dinamikus keresési hirdetés

Hogyan veszel részt te, a potenciális ügyfeleid és a Google abban, hogy végül a dinamikus keresési hirdetések működjenek?

1. Megadod a honlap oldalát, a napi költségkeretet és a hirdetési sablont.

2. Az ügyfél beírja a keresési kifejezést a Google keresőbe.

3. Ha a keresés szempontjából releváns tartalommal rendelkezel, a Google dinamikusan generál egy hirdetési címsort és a cél URL-címet a webhelyed legmegfelelőbb oldalára.

A Google keresőrobot technológiáját használva a dinamikus keresőhirdetés indexeli weboldalad, és ezt az indexlistát használja fel annak megállapítására, hogy az ügyfél keresése releváns-e a  vállalkozásodra nézve. Ha a keresési kifejezés megfelel az indexnek, a dinamikus keresési hirdetés automatikusan létrehoz egy, az ügyfél keresési kifejezéséhez igazított címsort és egy cél URL-címet, és az te sablonod alapján dinamikus keresőhirdetést ad be a Google Ads aukciójába. Neked csak a leírást kell előzetesen létrehoznod a sablonban – minden más automatikusan és az ügyfél keresőkifejezése alapján történik.

Megjegyzés

A dinamikus keresési hirdetés rendkívül releváns hirdetéseket állít elő, amelyek kiegészítik a többi Google Ads-kampányt. Ezek a hirdetések olyan releváns keresésekhez nyújtanak értéket, amelyeket a meglévő kulcsszavak nem fednek le, kiegészítik kulcsszóstratégiád, és biztosítják, hogy nem maradsz le releváns keresésekről.

Dinamikus keresési hirdetések akcióban

Nézzük meg, hogyan zajlik egy dinamikus keresési hirdetés létrehozásának folyamata.

Egy személy beír egy keresési kifejezést.

A Google ezt a keresést a te webhelyeden található legrelevánsabb céloldalhoz illeszti.

A Google algoritmusa a sablonod és egy személyre szabott címsor alapján készít hirdetést.

Célzási lehetőségek a dinamikus keresési hirdetésekhez

Te irányítod, hogy a Google hogyan illeszti össze az emberek kereséseit a webhelyed tartalmával. Különböző webhelycélzási lehetőségek közül választhatsz, amelyek mindegyike más-más szintű kontrollt biztosít.

Ez a legegyszerűbb lehetőség, mivel magában foglalja az összes olyan weboldalt, amelyet már a hirdetések céloldalaként használsz a fiókjaidban.

A webhely tartalma alapján a Google célzott kategóriák, vagyis témák szerint rendezi a céloldalaid. Te döntöd el, hogy mely oldalcsoportokat célzod meg, hogyan csoportosítod a hasonló oldalakat, és milyen részletességgel.

Példa: Egy online elektronikai áruházban  megcélozhatod csak a "digitális fényképezőgép" kategóriát.

Megcélozhatod webhelyed bizonyos karakterláncokat tartalmazó oldalait.

Példa: A webhelyen való navigáláskor megjelenő URL-címsorozat alapján szeretnéd megcélozni az elektronikai webhely összes bloggal kapcsolatos oldalát. Ha az összes URL hasonló mintát követ, például pelda.hu/blog/, akkor minden olyan URL-t meg kellene céloznod, amely tartalmazza a "blog" szót.

Meghatározott URL-címeket célozhatsz meg.

Példa: Ha dinamikus hirdetéscsoportot szeretnél létrehozni az "akciós ajánlatok" oldal alapján, akkor megcélozhatod csak ezt az oldalt.

Hirdetéscsoportod dinamikus keresési hirdetések (rövidítve DSA) célzásának generálása meghatározott URL-ek adatfolyamán alapul, amelyekhez egyéni címkék tartoznak, amelyek automatikusan frissíthetők.

Példa: Kampányt szeretnél készíteni az akciós televíziók számára. Létre kell hoznod egy feedet, és az összes kedvezményesen árusított TV-t "ON_SALE" címkével ellátnod. A dinamikus hirdetéscsoportodban válaszd az egyéni címkék megcélzását, és add meg az "ON_SALE" szót egyéni címkeként. Egyéni ajánlatot is hozzáadhatsz ehhez a célzáshoz.

A dinamikus keresési hirdetések legfontosabb előnyei

Elérés és lefedettség

Szerezz több keresést!

Egyezz meg olyan keresésekkel, amelyekről esetleg lemaradhatsz, és amelyek rendkívül relevánsak a webhelyed szempontjából.

Hatékonyság és időmegtakarítás

Ne tölts időt végtelen hirdetések létrehozásával!

Hagyd abba a kiterjedt kulcsszólisták kezelését. Többé nem kell szüneteltetned vagy hirdetéseket létrehoznod a szezonalitás vagy a kereslet alapján, mivel keresőrobot technológiánk ezt kezeli helyetted, és tisztában van azzal, hogy weboldaladon mit kínálsz és mikor.*

*A keresőrobot frissítése néhány napot vesz igénybe.

Átláthatóság és ellenőrzés

Ne add át az irányítást!

A dinamikus keresési hirdetések teljes átláthatóságot biztosítanak a keresési kifejezés jelentésen keresztül, a dinamikus célszintű ajánlatokon keresztül történő irányítást, valamint az irreleváns forgalom kizárását.

Dinamikus keresési hirdetések elhelyezése üzleti céljaid alapján

Mik a te üzleti céljaid, és hogyan segíthet a dinamikus keresési hirdetés azok elérésében?

"Szeretném gondoskodni arról, hogy a hirdetéseim a relevánsabb felhasználói keresésekre jelenjenek meg."

Használd a dinamikus keresési hirdetéseket a meglévő kulcsszavas stratégiád kiegészítéseként. Ez kevés erőfeszítést igényel, és jó elérést biztosít összetett megvalósítás vagy kampánykezelés nélkül.

"Azt akarom, hogy a felhasználóim megtaláljanak engem még a long tail termékeim is."

Ez nagyszerű megoldás, ha a weboldalad tartalma nagy és dinamikus, és félsz attól a kockázattól, hogy a kulcsszavakra összpontosító, csak a kampányokra épülő stratégiával lemaradsz a long tail forgalomról.

"Szeretnék gyorsan új piacokra lépni."

A dinamikus keresési hirdetések segíthetnek abban, hogy jelenlegi tevékenységed új üzleti területekre vagy országokra terjeszd ki.

Összefoglaló

A Google keresési kampányok hatékony módja annak, hogy akkor érd el ügyfeleid, amikor a legnagyobb szükségük van rád – éppen akkor, amikor a Google keresőmotor segítségével keresik termékeid és szolgáltatásaid. Megkönnyítjük számodra és hirdetéseid számára, hogy a különböző egyezési és kulcsszóopciókkal, valamint a dinamikus keresési hirdetésekben (DSA) található gépi tanulási algoritmusunkkal tartós kapcsolatot teremts ügyfeleiddel.

Gyakorlati áttekintő videó

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.