Mi az a Google Ads aukció?

Létrehoztad a szöveges hirdetésed, beállítottad a költségkeretet, és most már készen állsz arra, hogy élőben lásd a Google keresőben. De honnan tudod, hogy a hirdetésed meg fog jelenni? És milyen pozíciót fog elfoglalni a találati oldalon? Vegyél részt a hirdetésaukcióban – a Google így dönti el, hogy mely hirdetések jelennek meg, és hogyan helyezkednek el.

Ebben a modulban megtanulod, hogy mi az a hirdetési aukciós rendszer, megtudod, hogyan határozza meg a hirdetés pozícióját a hirdetési rangsor, és megismerheted a hirdetések minőségét befolyásoló három tényezőt.

Hogyan működik a Google Ads aukciója

A Google Ads aukciós rendszert használ a keresési találati oldalon megjelenő hirdetések rangsorolásához és az egyes hirdetések kattintási költségeinek meghatározásához. A hirdetések megjelenési sorrendje az oldalon a Hirdetési rangsornak nevezett számításon alapul.

A Google-felhasználók mindenekelőtt azt szeretnék, hogy a megjelenő hirdetések relevánsak legyenek. A felhasználók nem akarják, hogy olyan hirdetésekkel zavarják őket, amelyek nem kapcsolódnak szorosan ahhoz, amire keresnek. A hirdetők pedig releváns hirdetéseket akarnak megjeleníteni, hogy a felhasználók ténylegesen rákattintsanak.

A Google jó felhasználói élményt akar nyújtani és értéket a hirdetőknek, hogy a jövőben is visszatérjenek és újra igénybe vegyék ezeket a szolgáltatásokat. Tekintsünk át egy példát arra, hogyan nézne ki egy valós idejű aukció.

A Google a "másodáras aukció" egy speciális változatát használja, amely nem csak a liciteket veszi figyelembe – erről később. A hagyományos, csak a liciteken alapuló "másodáras aukcióban" a hirdetőnek nem kell kifizetnie a teljes licitjét. Csak 0,01 dollárral (forintra állított fiókok esetén 2 Ft-tal) kell többet fizetnie, mint az az összeg, amit a következő legmagasabb ajánlatot tevő tesz.

Tegyük fel, hogy négy hirdető versenyez a keresési találati oldalon való helyért, és hajlandóak 4, 3, 2 és 1 dollárt fizetni azért, hogy egy felhasználó rákattintson a hirdetésükre, és meglátogassa a weboldalukat.

Ebben a konkrét esetben tehát az első hirdető 4 dollárt ajánlott, de csak 3,01 dollárt kell fizetnie – ami 0,01 dollárral magasabb, mint a második legmagasabb ajánlatot tevő hirdetőé. Ugyanez vonatkozik a 2. és a 3. hirdetőre is. Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy minden hirdető a kattintásért fizetni hajlandó valódi maximális ajánlatot tegye meg, de csak annyit kelljen fizetnie, hogy a versenytársakat megelőzze.

Hogyan határozza meg a Hirdetés rangsor szerinti helye (Ad Rank) a hirdetésed pozícióját

A Google Ads az aukcióban részt vevő minden hirdetéshez kiszámítja a hirdetés rangsor szerinti helyét. A hirdetés rangsor szerinti helye határozza meg a hirdetés pozícióját, illetve azt, hogy egyáltalán jogosult-e a hirdetésmegjelenítésre. Általában véve az oldalon a rangsor szerinti legmagasabb hellyel rendelkező hirdetés jelenik meg az első pozícióban, majd a második, (feltéve, hogy a hirdetések elérik a vonatkozó küszöbértékeket) és így tovább.

Magas szinten a hirdetés rangsor szerinti helyét hat tényező határozza meg.

Kattints a pipákra, hogy többet tudj meg. (A felugró ablak elrejtéséhez ismét kattints ugyanarra a pipára.)

Az ajánlat

Az ajánlat beállításával azt szabod meg, hogy legfeljebb mennyit vagy hajlandó fizetni a Google Ads rendszerben azért, ha valaki a hirdetésére kattint. Végül gyakran elég ennél kevesebbet fizetned, és az ajánlatot bármikor módosíthatod.

Hirdetés rangsor szerinti helyének küszöbértékei

A hirdetések minőségének biztosítása érdekében olyan minimális küszöbértékeket határozunk meg, amelyeket a hirdetéseknek a megjelenéshez el kell érniük.

Az illető keresésének kontextusa

A hirdetési aukcióknál számít a kontextus. A hirdetés rangsor szerinti helyének kiszámítása során figyelembe veszik a megadott keresési kifejezéseket, az illető keresés közben érvényes földrajzi helyét, a felhasznált eszközt (pl. mobil vagy asztali), a keresés időpontját, a keresési kifejezések jellegét, az oldalon látható többi hirdetést és keresési eredményt, valamint egyéb felhasználói jeleket és attribútumokat.

A hirdetésbővítmények hatása

A hirdetés létrehozása során lehetőséged nyílik további adatok – például telefonszám vagy a webhelyen belül adott oldalakra mutató további linkek – megadására. Ezeket hirdetésbővítményeknek nevezzük.

A Google Ads megbecsüli, hogy a bővítmények és az egyéb felhasznált hirdetésformátumok hogyan hatnak majd a hirdetés teljesítményére.

A hirdetések és a céloldal minősége

A Google Ads azt is figyelembe veszi, hogy a hirdetés, valamint az a webhely, amelyre mutat, mennyire releváns és hasznos az azt megtekintő személy számára. A hirdetés minőségéről készített értékelésünk összegzése a minőségi mutató.

A három fő tényező, amely meghatározza a hirdetés minőségét

A hirdetők csak akkor fizetnek, ha valóban kattintás történik a hirdetésükre; a megrendelésük nem csak a liciteken alapul. Hogy miért? Mert hasznosabb hirdetéseket szeretnénk a keresési találati oldalon magasabb pozícióban megjeleníteni. Tudja meg, mely tényezők segítenek meghatározni egy hirdetés minőségét.

Várható átkattintási arány

Azt jelzi, hogy a felhasználók mekkora valószínűséggel kattintanak a megjelenő hirdetésre.

Céloldallal kapcsolatos élmény

Azt jelzi, hogy a céloldal mennyire releváns és hasznos a hirdetésre kattintó felhasználók számára.

Hirdetés relevanciája

Azt jelzi, hogy a hirdetés mennyire egyezik meg a felhasználói keresés mögött rejlő szándékkal.

Megjegyzés

A valós idejű aukció során számos további tényező (például a felhasználó eszköze, a felhasználó tartózkodási helye és a napszak) is figyelembe van véve a hirdetés minőségének meghatározásához.

Hogyan befolyásolja a hirdetés rangsor szerinti helye (Ad Rank) a tényleges kattintásonkénti költséget

Gyakran az átlagos kattintásonkénti költség (CPC) nem az az ár, amelyet az egyes kattintásokért fizetsz. Mivel a rendszer dinamikus, a CPC aukcióról aukcióra nagymértékben változhat, és számos tényezőtől függ, például az egyes lekérdezések kontextusától. Fontos szem előtt tartani, hogy az átlagos CPC csak egy átlag – ami azt jelenti, hogy az általad fizetett ár lehet az átlag felett vagy alatt.

A jobb minőségű hirdetések általában alacsonyabb költségeket, jobb hirdetési pozíciókat és nagyobb hirdetési sikert eredményeznek. Ha a felhasználók jobb hirdetéseket látnak, boldogabbak, és nagyobb valószínűséggel kattintanak azokra a hirdetésekre.

Tudásellenőrzés

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.