Kulcsszó stratégia

A vállalkozásod megtalálására használt keresőkifejezések azonosítása segíthet egy hatékony kulcsszó stratégia elkészítésében, így releváns hirdetéseket tudsz megjeleníteni a fogyasztók kereséseire.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan készíts olyan kulcsszó stratégiát, amely összhangban van keresőkampányod céljaival.

Miért fontos a kulcsszó stratégia?

Amikor az emberek egy termékre vagy szolgáltatásra keresnek, természetesen különböző szóösszetételeket használnak annak leírására, amit keresnek. Ezek a szavak, az úgynevezett keresési kifejezések különböző keresési eredményekhez vezetnek. A hirdetésed akkor jelenhet meg, ha valaki olyan keresési kifejezést használ, amely megfelel az általad összeállított kulcsszólistának.

Ha például tornacipőket árulsz, a Google Ads kampányodban kulcsszóként megadhatod a "tornacipő vásárlás" kifejezést. Ha valaki a "tornacipő vásárlás" keresési kifejezést használja a Google-ben, a te hirdetésed megjelenhet a találati oldalon.

Hogyan használd a kulcsszó egyezési típusokat?

A kulcsszó stratégia részeként lehetőséged van különböző kulcsszó egyezési típusok használatára. Nézzük meg közelebbről az egyes egyezési típusokat és néhány példát.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

A közeli változatok esete

Minden kulcsszó esetében megjelenhet a hirdetés, ha a kulcsszó közeli változataira keresnek. Ezek olyan változatok, amelyek hasonlóak (de nem azonosak) egy adott kulcsszóhoz. Ez segít neked kapcsolatba lépni azokkal a fogyasztókkal, akik a te vállalkozásod keresik, annak ellenére, hogy a keresésük módja kissé eltérő, és elkerülhető a kimerítő kulcsszólisták összeállításának szükségessége.

Az egyezéstípusok közeli változatai közé tartozhatnak:

  • Helyesírási hibák
  • Egyes vagy többes számú alakok
  • Származékok (például "padló" és "padlózat")
  • Rövidítések
  • Ékezetek

A pontos egyezésű kulcsszavak esetében a közeli változatok az alábbiakat is tartalmazhatják:

  • eltérő sorrendben leírt szavak, amik ugyanazt a jelentést hordozzák (például [cipő férfi] és [férfi cipő]).
  • toldalékok, ragok, kötőszavak, névelők  stb. hozzáadása vagy kihagyása (például "-ba" vagy "-hoz", kötőszavak, mint "mivel" vagy "de" és névelők, mint az "a" vagy "egy") és más, a keresési szándékot nem befolyásoló szavak.

Ha többet szeretnél megtudni a közeli változatokról, látogass el a Google Súgóközpontba.

Gyakorlati feladat: Hozd létre a kulcsszó stratégiád

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Az Áttekintés oldalon válaszd a Kulcsszavak, majd a Keresési kulcsszavak lehetőséget.

2. lépés:
Kattints a plusz gombra, majd válaszd ki a kampányt és a hirdetési csoportot, amelyhez kulcsszavakat szeretnél hozzáadni.

3. lépés:
Írd be a kulcsszavakat, vagy használd a panel jobb oldalán található Ötletek kulcsszavakra eszközt a kulcsszópéldák generálásához. Miután végeztél, kattints a Mentés gombra.

Most te jössz!

Bevált gyakorlatok

A megfelelő kulcsszólista meghatározása egy kampányhoz segíthet abban, hogy a megfelelő hirdetéseket a megfelelő ügyfeleknek mutasd meg. A kulcsszavaknak meg kell felelniük azoknak a kifejezéseknek, amelyeket a potenciális ügyfelek használnának termékeid vagy szolgáltatásaid megtalálására.

Nézzünk meg néhány bevált gyakorlatot a hatékony kulcsszólista összeállításához.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Gondolkodj úgy, mint az ügyfeleid.
Amikor kulcsszólistát készítesz, gondolj átfogóan azokra a különböző kifejezésekre, amelyeket egy potenciális felhasználó a te vállalkozásodnak keresésére használhat.
Rendezd a kulcsszavakat témák szerint.
Ha jól meghatározott kulcsszócsoportokkal rendelkezel, könnyebbé válik fiókod kezelése és karbantartása. Például, ha cipőboltod van, a kampányod így szerveződhet:

Hirdetéscsoport 1: Futócipő
Kulcsszó 1: futócipő
Kulcsszó 2: futó tornacipő
Kulcsszó 3: sportcipő

Hirdetéscsoport 2: Alkalmi cipő
Kulcsszó 1: alkalmi cipő
Kulcsszó 2: magassarkú cipő
Kulcsszó 3: öltönycipő
Használj kizáró kulcsszavakat.
A kizáró kulcsszavak megakadályozzák, hogy egy olyan keresési kifejezés, amely normál esetben megjelenítené a hirdetést, irreleváns keresés esetén ne jelenítse azt meg. A kizáró kulcsszavak hozzáadása segíthet csökkenteni a nem kívánt forgalmat, és hirdetéseid a kívánt típusú keresésekre összpontosíthatnak.

Ha például férfi sportlábbeliket árulsz, de nem árulsz futballcipőket, akkor kizáró kulcsszóként hozzáadhatod a "futballcipő" kifejezést.
Nézd meg a Keresési kifejezések jelentést.
Ez a jelentés megmutatja a felhasználók által használt konkrét kereséseket, amelyek a hirdetéseid megjelenését és a hirdetéseidre történő kattintásokat eredményezték.

A Keresési kifejezések jelentés segítségével új kulcsszóötleteket kaphatsz, és megtalálhatod azokat az eseteket, amikor kizáró kulcsszavakat érdemes használni.
Előző
Következő

Optimalizálási pontszám tipp

Használd ki fiókod Optimizálási Pontszám javaslatait, hogy új hozzáadható kulcsszavakat találj, amelyek segítenek a kampány javításában.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Google Ads keresőkampányok többféle kulcsszótípust használnak az ismert és ismeretlen keresések eléréséhez.
  • A kulcsszavakat az üzleti céljaid alapján kell hozzáadni a hirdetési csoportokhoz témák és egyezési típusok szerint.
  • A kulcsszavak teljesítményének optimalizálására számos lehetőség van, többek között a kizáró kulcsszavak használata, a Keresési kifejezések jelentés és a fiókod optimalizálási pontszámának ajánlásai.

Videó: Kulcsszótervezés

Videó: Kulcsszavak csoportosítása

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.