Konverziós érték növelése

A Google Ads használata a felhasználók részéről végrehajtott akciók számának növelésére nagyszerű módja a mennyiség alapú célok elérésének. De mivel nem minden konverzió egyforma, hogyan összpontosíthatsz a vállalkozásod számára legértékesebb akciók növelésére?

Ebben a modulban megtanulod, hogyan határozhatod meg, értékelheted és optimalizálhatod keresőkampányaid az értékalapú célok elérése érdekében.

Mit gondolsz?

Hozd ki a legtöbbet a keresési kampányodból

A sikeres keresőkampány kulcsa, hogy tisztában legyél azzal, hogy célkitűzéseid hogyan felelnek meg üzleti céljaidnak. Nézzünk egy példát egy olyan hirdetőre, aki az érték növelésére összpontosít.

Ismerd meg Bahatit

Bahati egy szabadidős sportmárka marketing igazgatója. Termékeiket kiskereskedelmi üzletekben, valamint egy nemrégiben indított weboldalon keresztül értékesítik.

Mivel a weboldaluk már működik, Bahati és csapata meg akar győződni arról, hogy sikeresen megragadják a Google keresési hirdetésekkel való interakciókból származó webáruházi vásárlások értékét. Marketingcsapata tranzakció-specifikus konverziós értékeket vezetett be a konverziókövetésbe, és most már képesek mérni, hogy az egyes vásárlók mennyit költenek a weboldalukon, miután rákattintottak a hirdetéseikre.

Mivel a csapat még új a Google hirdetéseken keresztül történő marketingben, jelenleg az értékesítés növelésére összpontosítanak, miközben a lehető legértékesebb online vásárlásokat generálják. Jelenleg nincsenek konkrét megtérülési céljaik a reklámköltésekkel kapcsolatban.

Ezeket a célokat szem előtt tartva Bahati és csapata a konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégia alkalmazása mellett döntött, amelynek célja, hogy a megadott napi költségkereten belül a lehető legnagyobb konverziós érték növekedést érje el.

Ellenőrizd a tudásod

Nézzük meg, mit ért el Bahati 

Bahati és csapata néhány hete futtatja a keresőkampányait a Konverziós érték maximalizálásával, és izgatottan várja a kezdeti eredmények áttekintését.

Mivel most használják először a Konverziós érték maximalizálását, fontos, hogy helyesen értékeljék a teljesítményt, és arra összpontosítsanak, ami valóban számít számukra: a keresőkampányaik által generált bevételre. Ezt szem előtt tartva Bahati arra kéri a csapatát, hogy a Google Ads felületen kifejezetten a Konverziós érték oszlopra összpontosítson, hogy azonosítsa a keresési kampányok által elért értékesítési bevételt.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

A csapat izgatottan várja a kampány első eredményeit! Bahati alig várja, hogy beszámolhasson vállalata vezetői csapatának a kampányok sikeréről az értékesítési bevételek növelésében.

Ellenőrizd a tudásod

Változás a célkitűzésekben

A marketingigazgató és a vezetői csapat lelkesek az eredményekkel kapcsolatban. Céljaik azonban kissé megváltoztak: az általános marketingcél továbbra is az értékesítés növelése, de a kampány célja a reklámköltés hatékony megtérülésének (ROAS) elérésére változott. [Az átlagos konverziós érték (például bevétel), amelyet minden egyes hirdetésre költött dollárra szeretnénk kapni.] Az üzleti eladások visszaesése miatt optimalizálni kell a nagyobb online kosárméretekre, miközben a reklámbefektetés megtérülését is el kell érni.

Bahati csapata a Cél-ROAS ajánlattételi stratégiára való áttérést tervezi, amely képes lesz maximalizálni az értékesítési bevételüket, miközben a kívánt célzott reklámköltés megtérülését is eléri.

Ellenőrizd a tudásod

A cél beállítása

A sikeres cél-ROAS stratégia végső soron attól függ, hogy milyen tényleges konverziós célértéket szeretnél elérni minden egyes hirdetésre költött dollárért, és hogy ez a cél hogyan illeszkedik a kampány- és marketingcélokhoz.

Íme néhány tipp, amely segít a számodra megfelelő cél-ROAS beállításában:

Hivatkozz a Google Ads-en belül elérhető múltbeli Konverziós érték / költség mutatóra, amikor a ROAS-célértéket állítod be a kampányhoz, amelyre a cél-ROAS stratégiát szeretnéd alkalmazni. Ez segít maximalizálni a konverziós értéket, miközben eléred ugyanazt a reklámköltés megtérülését, amit a kampányaid korábban elértek.

Győződj meg róla, hogy a konverziós késést is figyelembe veszed a korábbi ROAS elemzésekor. Ha például kétnapos konverziós késéssel rendelkezel, akkor a korábbi ROAS-t 28 napos időszakon keresztül vizsgálhatod, miközben az elmúlt két napot kizárnád az értékelésből.

Optimalizálási pontszám tipp

Nézd meg a Javaslatok oldalt a javasolt célbeállítással kapcsolatban a jogosult kampányokra vonatkozóan.

Mivel a csapat most először áll át a ROAS-központú célkitűzésre, úgy döntenek, hogy kiindulópontként a korábbi kampányteljesítményükre hivatkoznak. A Google Ads felületén a Konverziós érték / költség oszlopra hivatkoznak, és látják, hogy az 1,50 dollár volt a legutóbbi konverziós időszakra vonatkozóan.

Mivel a ROAS-céljuknak százalékosnak kell lennie, ezért az 1,50 dollárt megszorozzák 100-zal, hogy a kampány kezdeti ROAS-célját 150%-ra állítsák be, amikor a kampánybeállításoknál módosítják az ajánlattételi stratégiájukat.

Mérd azt, ami számít

Most, hogy áttértek a cél-ROAS ajánlattételre, hogyan tudja Bahati és csapata a legjobban értékelni a teljesítményüket? A kampányok sikeres létrehozásához, nyomon követéséhez és optimalizálásához kulcsfontosságú, hogy arra összpontosíts, ami valóban számít a vállalkozásod számára.

A ROAS-fókuszú céllal rendelkező hirdetőknek úgy kell értékelniük teljesítményüket, hogy összehasonlítják a kampányuk által elért tényleges ROAS-t a cél ROAS-sal. Ezt a Konverziós érték / költség mérőszámra hivatkozva teheted meg.

Gyakori jelenség, hogy ingadozásokat látunk olyan mérőszámokban, mint az átkattintási arány, az átlagos CPC és a CPA, mivel az algoritmus végső soron nem ezekre a mérőszámokra való optimalizálásra összpontosít. A sikeresen teljesítő kampány az, amelyik egy jelentős dátumtartományban átlagosan eléri vagy meghaladja a ROAS-célt.

Emlékeztető

A konverziók "zajosak" lehetnek – a ROAS átmenetileg magasabb vagy alacsonyabb lehet a célnál a piaci ingadozások miatt. Nézz meg egy hosszabb, legalább 50 konverziót tartalmazó dátumtartományt, hogy pontos képet kapj a kívánt teljesítményről. Az Ajánlattételi stratégia jelentés nagyszerű eszköz a ROAS-teljesítmény értékeléséhez, és figyelembe veszi a konverzió késését.

Ellenőrizd a tudásod

Érd el azokat, akik számítanak

Ahhoz, hogy elérd a Google Ads-szel kapcsolatos kampány- és marketingcéljaid, tedd fel magadnak a kérdést: "A megfelelő üzenetet juttatom el a megfelelő célközönségnek a megfelelő időben?".

Az olyan hirdetők számára, mint Bahati, akik marketinggel szeretnék növelni az értékesítési bevételt, fontos, hogy átgondolják az adott célközönség egyedi értékét: Hogyan lépsz kapcsolatba, hogyan motiválod és tartod meg a legértékesebb közönségeidet?

Ahelyett, hogy "az átlagnak marketingelnél" és mindenkit egyformán kezelnél, szab az elérésedet, a kreatívjaidat és az ajánlattételedet olyan módon, hogy szem előtt tartod a közönség szegmenseid értékét.

Meglévő ügyfelek

Amikor a felhasználók közvetlenül kapcsolatba lépnek egy vállalkozással, az lehetőséget nyújt arra, hogy többet tudjanak meg arról, hogy kik ők, és hogyan tudja a vállalkozás kielégíteni az igényeiket. Ez az információ különösen értékes, mivel egyedi a vállalkozás számára, és közvetlenül az ügyfelektől származik.

Fontos átgondolni, hogyan lehet kapcsolatot teremteni ezekkel a meglévő közönségekkel, és a potenciális értékük alapján szegmentálni őket. A meglévő bázissal való újbóli kapcsolatfelvétel segíthet a hűséges ügyfelek megtartásában és az üzleti növekedés maximalizálásában.

Nézzünk meg néhány módszert a meglévő ügyfelekkel való kapcsolatfelvételre.

Válaszd ki az egyes lapokat, hogy többet tudj meg.

Az ügyfélről rendelkezésre álló adatok és információk felhasználásával, aszerint, hogy korábban milyen kapcsolatban állt az ügyfél a vállalkozással, sorold be őket vagy az Ügyfélegyezési vagy a Remarketing listákra. A lehetséges listák közé tartoznak:

  • E-mail feliratkozók
  • Legmagasabb értékű ügyfelek
  • Visszalépett vásárlók
  • Kosárelhagyók
  • Korábbi weboldal látogatók

A közönséglisták és az intelligens ajánlattétel jobban működnek együtt. A közönséglistáid megmondják a Google-nak, hogy kik a te értékes ügyfeleid, az intelligens ajánlattétel pedig ezt az információt használja fel arra, hogy a megfelelő ajánlatokat állítsa be ezeknek az embereknek. Használd ki az automatizálás erejét azáltal, hogy a közönséglistáid a cél-ROAS intelligens ajánlattétellel párosítod a bevételek növekedése érdekében.

Miután szegmentáltad a közönséged viselkedés és értékek szerint, gondolkodj el azon, hogyan tudod a kreatívjaidat úgy alakítani, hogy ott találkozzon velük, ahol éppen vannak. Például megfontolhatod, hogy hirdetéseiddel különböző üzeneteket jeleníts azoknak az embereknek, akik már vásároltak tőled, illetve azoknak, akik még nem léptek kapcsolatba vállalkozásoddal.

Az emberek valószínűleg többet költenek a tervezettnél, ha erősen személyre szabott élménnyel találkoznak. A reszponzív keresőhirdetésekkel rendkívül testre szabott kreatívokat jeleníthetsz meg, és ezeket a hirdetéseket a hirdetési erősség pontszámának növelésével optimalizálhatod.

A forgalom szegmentálása nélkül is nyújthatsz személyre szabott hirdetéseket az olyan dinamikus megoldásokkal, mint pl:

Visszaszámláló testreszabók: Adj hozzá visszaszámlálót a hirdetések szövegéhez, hogy a fogyasztók értesüljenek a különleges eseményekről és promóciókról.

Helyszínbeillesztés: Emeld ki a fogyasztó tartózkodási helyét (vagy az érdeklődési körébe tartozó helyet) a hirdetés címsorában vagy leírásában.

Kulcsszóbeillesztés: Dinamikusan frissítsd a hirdetés szövegét a hirdetés megjelenését kiváltó kulcsszóval.

Új ügyfelek

A hirdetőknek arra is törekedniük kell, hogy olyan új ügyfelekkel teremtsenek kapcsolatot, akik értékesek lehetnek vállalkozásuk növekedése szempontjából. Az új, nagy értékű ügyfelek felkutatásához fontold meg a következő stratégiákat.

Válaszd ki az egyes lapokat, hogy többet tudj meg.

Használd ki az automatikusan generált Hasonló közönségek listákat, amelyek a nagy értékű Ügyfélegyezési szegmensekből származnak. Mivel ezek a célcsoportok hasonlóan viselkednek és hasonló profilokkal rendelkeznek, mint meglévő ügyfeleid, valószínűsíthető, hogy konvertálnak és értéket teremtenek a vállalkozásod számára.

Használd a Közönséginformációk eszközt, hogy új közönséget találj a meglévő remarketinglistákból nyert információk alapján. Láthatod a remarketinglistádon szereplő emberek érdeklődési körét és vásárlási szándékát, majd kapcsolatot teremthetsz a piacon belüli és érdeklődés alapú közönségekkel, amelyek hasonlóak ezekhez a felhasználókhoz.

Kombinált közönséget hozhatsz létre, hogy olyan ügyfél personákat hozz létre, amelyek a célközönségeid szegmenseit képviselik. Ezután kapcsolatba léphetsz ezekkel a personákkal, hogy növeld a teljesítmény hatékonyságot.

Optimalizálj arra, ami számít

A közönséglisták és az automatizálás párosításának ereje segíthet abban, hogy a megfelelő közönséget a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel érd el. Ezeket a stratégiákat azonban nem arra tervezték, hogy egyszerűen "beállítsd és elfelejtsd". Ahhoz, hogy sikeresen és fenntarthatóan elérd a kampánycéljaidat, fontos, hogy rendszeresen értékeld, elemezd és kiigazítsd a kampányaid.

Teljesítményed megértése

Az Ajánlattételi stratégia jelentés segítségével megértheted, hogyan teljesítenek az intelligens ajánlattételi stratégiáid. Testre szabott mérőszámokat tartalmaz, hogy megmutassa, mi a legfontosabb a kampányteljesítmény elemzésekor.

Optimalizáld a teljesítményt

Miután sikeresen értékelted kampányaid teljesítményét, érdemes megfontolnod, hogy milyen optimalizálási eszközök és lehetőségek állnak rendelkezésre a teljesítmény további javítására.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Optimalizálás működés közben

Nézzünk vissza Bahatihoz és csapatához. Hogyan alakultak a dolgok a cél-ROAS licitálásra való átállás óta?

Válaszd ki a nyilat, hogy többet megtudj.

Az ajánlattételi stratégia teljesítményét az ajánlattételi stratégia jelentés segítségével figyelték. Emellett optimalizálták a liciteket és a költségkereteket az optimalizálási pontszámok ajánlásai alapján.

Az erős ROAS teljesítmény hónapjai után Bahati elkezdte fejleszteni közönségstratégiáját, hogy újra bevonja értékes ügyfeleit, miközben új közönségeket is keres. Tudja, hogy a cél-ROAS segítségével a megfelelő közönséglistákkal a megfelelő időben elérheti a megfelelő célközönséget, és a hirdetés-testreszabókón keresztül a kreatívok optimalizálására összpontosít.

Bár senki sem tudja megjósolni a jövőt, Bahati a Teljesítménytervező eszközzel megtervezheti a következő időszakokat, és előre jelezheti, hogy az optimális ajánlati és költségkeret kiigazítások hogyan befolyásolhatják pozitívan a kulcsfontosságú mutatókat és az általános megtérülést a jövőben.

A legfontosabb tudnivalók

  • Fontold meg az értékközpontú megközelítés alkalmazását, hogy a vállalkozás számára a legértékesebb felhasználói műveletekre optimalizálj.
  • Győződj meg róla, hogy az üzleti céljaid szempontjából legfontosabb Google Ads-mérőszámokat értékeled és optimalizálod.
  • A Google közönségmegoldásait az intelligens ajánlattétellel és a kreatívok testre szabásával párosítva juttasd el a megfelelő üzenetet a megfelelő célközönséghez a megfelelő időben.
  • Használd az ajánlattételi stratégia jelentést a kampányaid teljesítményének értékeléséhez, és használj olyan eszközöket, mint az optimalizálási pontszám, az ajánlataid és a költségkereted további optimalizálásához.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.