Értékesítési stratégia kidolgozása

A Shopping hirdetések létrehozására két platformot használunk: a Merchant Center és a Google Ads. A Merchant Center ad otthont a termékkészletednek, a Google Ads pedig lehetővé teszi, hogy a készletadatok felhasználásával kampányt hozz létre. Mindkét platformra szükség van, és különböző célokat szolgálnak.

Ebben a modulban megtudhatod, mi a Google Merchant Center, és hogyan támogatják a legfontosabb funkciói a vásárlási stratégiád.

Mi a Google Mercant Center?

A Google Mercant Center az a platform, ahová feltöltheted áruházad és termékeid adatait, hogy azok elérhetővé váljanak a Shopping hirdetések és más Google megoldások számára. Ezt a platformot használják a hirdetésekhez szükséges termékkészlet kezelésére is.

Mi a különbség a Mercant Center és a Google Ads között?

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg. 

Tudásellenőrzés

A termékek listázásának különböző módjai

A Merchant Center különböző módokat kínál arra, hogy termékeid bemutasd a vevőknek, akik a termékeket a weboldaladon, a helyi üzletedben vagy közvetlenül a Google-ben vásárolják meg.

Miután megadtad üzleted adatait a Google Merchant Centerben, lehetőséged van eldönteni, hogy hol szeretnéd, hogy a vásárlók a pénztárhoz jussanak. Válaszd azt a lehetőséget, amelyik a legjobban megfelel marketingcéljaidnak.

Hogyan kapcsolódnak ezek a pénztár megoldások a vásárlási stratégiádhoz?

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Feliratkozhatsz olyan opcionális programokra is, amelyek kiemelik üzleti céljaid. Íme a Merchant Center két leggyakrabban használt programja.

Válaszd ki az egyes képeket, ha többet szeretnél megtudni.

A fiók létrehozása után további programokat adhatsz hozzá, vagy törölheted a meglévőket. A fiók létrehozása után a rendelkezésre álló programok teljes listájának megtekintéséhez válaszd a bal oldali menüben a Növekedés, majd a Programok kezelése lehetőséget.

Termékcsatorna alapjai

A célodnak megfelelő programok kiválasztása mellett termékadatokat kell hozzáadnod vagy termékcsatornát kell feltöltened a Merchant Centerbe. Ha e-kereskedelmi platformot használsz, lehetőséged van arra, hogy a platformon keresztül szinkronizáld termékeid a Merchant Centerrel. Ezután a termékcsatornádat a céljaidnak leginkább megfelelő programokhoz választhatod.

A termékcsatorna egy olyan fájl, amely a termékeid listáját tartalmazza egy sor kötelező és választható attribútum segítségével.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az attribútumok azok az információk, amelyek egy terméket leírnak. Ha a szükséges és ajánlott attribútumok segítségével pontosan leírod termékeid, a potenciális vásárlók könnyebben kereshetik és találhatják meg termékeid, valamint pontosabb információkat kaphatnak róluk (pl. ár, készletinformáció).

A termékcsatorna attribútumok közül sok kötelező. Ezek közé tartozik az id, cím, leírás, link, képlink, készletinformáció, ár és gtin (termékazonosító). Az olyan terméktípusok esetében, mint a ruházat, egyes országok további attribútumokat is megkövetelhetnek.

Vannak opcionális attribútumok is, például a terméktípus és az egyéni címkék, amelyeket a termék leírására használhatsz. Az egyéni attribútumok a Google Adsben a kampányok strukturálásához használhatók. 

Az opcionális attribútumok közé tartozik a egyedi címke, terméktípus, nem, korosztály, szín és állapot.

A címstruktúra bevált gyakorlata

A bevált gyakorlat a cím kialakítására:  Márka + Terméktípus + Attribútumok. A címet 150 karakternél kevesebbre korlátozd.

  • Márka (a termék márkaneve)
  • Terméktípus (a termék kategóriája, pl. cipő, pulóver)
  • Attribútumok (a termék leírása, pl. méret, szín, anyag)

Tudásellenőrzés

Adatminőségi és irányelvi követelmények a Merchant Centerben

Ahhoz, hogy sikeres hirdetéseket hozhass létre termékeid számára, és jó élményt nyújts a vásárlóknak, kövesd a termékadatok specifikációját és az adatminőségi követelményeket, amikor termékadataid elküldöd a Google-nek. Miután feltöltötted az termékcsatornát a Merchant Centerben, a Google rendszerei felülvizsgálják az termékcsatornát, és ellenőrzik a hibákat. A Merchant Center betekintést nyújt a termékadatok állapotába, hogy segítsen a problémák azonosításában és megoldásában.

Ha az adataid nem felelnek meg az adatminőségi vagy irányelvi követelményeknek, a tételeid vagy az egész Merchant Center fiókod elutasíthatják. A nem jóváhagyott tételeket nem lehet hirdetni a Shopping hirdetésekben, ezért fontos, hogy azonosítsd a jóváhagyás elutasításának okát, és tegyél lépéseket a probléma megoldására.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Google Ads az a platform, ahol a hirdetők meghatározzák, hogy hogyan legyenek a termékeik hirdetve. A Google Merchant Center tárolja az azzal kapcsolatos információkat, hogy mi legyen hirdetve.
  • A kezdéshez válassz ki egy vagy több programot, ahol a hirdetéseket szeretnéd megjeleníteni. A marketingcélodnak megfelelő opcionális programok közül bármelyiket engedélyezheted, például a Promóciókat és a Termékértékeléseket.
  • A Merchant Center tartalmazza a termékkészleted egy termékcsatorna formájában.
  • A termékcsatorna címattribútumának strukturálásakor a bevált gyakorlat, ha a márka + terméktípus + attribútumok kifejezéssel kezdesz.
  • A termékcsatornádnak követnie kell a termékadat specifikációs és adatminőségi követelményeket, hogy elkerüld az esetleges tételszintű vagy fiókszintű elutasításokat.

Mutasd meg, mit tudsz

Termékértékelések

A termékértékelések 1-5 csillagos értékelési rendszerként és az összes értékelés számaként jelennek meg. Ezek a csillagértékelések a termékre vonatkozó összesített értékelési és véleményezési adatokat jelentik, amelyeket több forrásból, többek között kereskedőktől, harmadik fél véleménygyűjtőktől, információs oldalakról és fogyasztóktól gyűjtöttek össze.

Promóciók

A Promóciók egy olyan funkció, amely lehetővé teszi, hogy online promóciókat terjessz a Google-ön megjelenő Shopping hirdetésekkel együtt. Ha promóciókat adsz a Google-ön értékesített termékekhez, a vásárlók egy "különleges ajánlat" linket látnak (pl. 15% kedvezmény, ingyenes szállítás). Ez a link növelheti a Shopping-hirdetések vonzerejét, és vásárlásra ösztönözheti a vevőket. 

A kezdéshez ki kell töltened a promóciók iránti érdeklődés űrlapot. A promóciókkal foglalkozó csapat értesíteni fog, ha készen állsz a megvalósítás megkezdésére.

Pénztár a Google-ön

Ha vállalkozásod országaként az Egyesült Államokat vagy Franciaországot választottad, akkor jogosult lehetsz a Shopping Actions-ben való részvételre is amely lehetővé teszi, hogy termékeid közvetlenül a Google-ön értékesítsd.

Pénztár a helyi üzletedben

Engedélyezd a Google-ön a helyi felületeket, hogy áruházad termékei a Google felületein, például a Google Keresőben, a Google Képeken, a Google Térképen és a Google Shoppingban megjelenjenek a nem fizetett terméklistákban. A hirdetési típusok elérhetősége az egyes Google felületeken országonként eltérő.

Pénztár a weboldaladon

Engedélyezd a termékajánlatok megjelenítését a Google felületein, és tedd lehetővé, hogy az emberek a Google különböző érintkezési pontjain keresztül, nem fizetett listák segítségével találjanak információkat a termékeidről.

Google Ads

A Google Ads lehetővé teszi a hirdetők számára a kampányok létrehozását, futtatását és kezelését.

A Google Ads arról szól, hogy hogyan hirdetjük azt.

Google Merchant Center

A Merchant Center a kiskereskedő eladásra kínált termékkészletének ad otthont.

A Merchant Center arról szól, hogy mit adunk el.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.