Termékcsatorna létrehozása

A Shopping hirdetések az általad megadott termékadatok, nem pedig a kulcsszavak alapján jelennek meg. A termékadatok egy termékcsatornába vannak strukturálva, és ez a termékcsatorna képezi a Shopping hirdetések alapját. A jó minőségű termékcsatornával való kezdés kritikus fontosságú a jól teljesítő Shopping hirdetések létrehozásához. 

Ebben a modulban megtanulod, hogyan állítsd be és optimalizáld a termékcsatornád.

Mit gondolsz?

Miért fontos a kiváló minőségű termékcsatorna?

Bármilyen módon is adod hozzá termékeid a Merchant Centerhez, közvetlenül vagy egy termékcsatornán keresztül, fontos, hogy tisztában legyél a szükséges és opcionális termékinformációkkal, valamint azzal, hogy a termékadatok megadásakor mennyire fontos betartani az adatokra vonatkozó előírásokat. 

Milyen előnyei vannak a kiváló minőségű termékcsatornának?

  • A releváns termékleírások beillesztése a termékcsatornába segíthet a keresési relevanciában.
  • Az adatspecifikációs irányelvek betartása csökkenti a termékek elutasítását és növeli a megjeleníthető termékek számát.
  • A hirdetésekben és a céloldalon szereplő következetes információk használata pozitív vásárlási élményt biztosít.

Termékcsatorna attribútumok

A termékcsatorna olyan attribútumokból áll, amelyek leírják a terméket. Ezen attribútumok némelyike minden hirdető számára kötelező, némelyik bizonyos típusú hirdetők számára az, némelyik pedig opcionális. Fontos, hogy az attribútumokat a Google által biztosított termékadat-specifikációs információkban meghatározottak szerint használd.

A következő attribútumok minden hirdető számára kötelezőek. 

További információkért kattints az egyes képekre.

Ruházati attribútumok tipp

A ruházati cikkek esetében a nem, a szín és a méret attribútumokat sok országban kötelező, más országokban pedig ajánlott megadni.

Tudásellenőrzés

Bahati beállítja a termékcsatornát a boltjához. Segíts neki kiválasztani a megfelelő attribútumokat a termékcsatorna felépítéséhez.

További információkért olvasd el a Termékspecifikáció Súgóközpont cikket.

Egyedi termékazonosítók

A kiskereskedő által kiadott azonosítóval ellentétben az egyedi termékazonosítók a gyártó által gyártott minden egyes termékhez rendelt nevek és/vagy kódok. Ha két különböző kiskereskedő ugyanazt a terméket árulja, az egyedi termékazonosítók azonosak lesznek.

Ez segít, hogy:

  • a vásárlók pontosan megtalálják a keresett terméket
  • a gyártók nyomon kövessék az általuk gyártott termékeket
  • a kiskereskedők megkülönböztessék saját termékeiket

Az termékcsatorna beállításakor a három lehetséges univerzális termékazonosító attribútumból kettőt minden termékhez fel kell tüntetni. Ezek az attribútumok a globális kereskedelmi cikkszám (GTIN), a gyártói cikkszám (MPN) és a márka.

További információkért válaszd ki az egyes paneleket.

A GTIN a termékhez tartozó vonalkódra vagy számra utal. Néhány példa a GTIN-ekre: ISBN (a könyveken feltüntetett vonalkódok) vagy UPC (a tömeggyártott kiskereskedelmi cikkeken, például babákon feltüntetett vonalkódok).

A márka attribútum a termék közismert márkájára utal. Például egy kutyaeledelgyártó cégnek lehet "Happy Puppy" márkája.

A termékek előállításához használt alkatrészek vagy más mechanikus elemek azonosítására a vállalatok MPN-eket használnak (például az 5432-es számú alkatrész megkülönböztetésére a 4325-ös számú alkatrésztől).

Mit jelent ez?

Ha nem szerepel két egyedi azonosító minden egyes termékhez, akkor a termék korlátozott teljesítményű lesz. Amíg a háromból kettőt (GTIN, MPN, márka) felsorolsz, addig a termékcsatornád teljes lesz.

GTIN követelmény

Ha egy termék rendelkezik GTIN azonosítóval, a GTIN attribútumnak a termékcsatornában szereplő két egyedi termékazonosító egyikének kell lennie.

A legfontosabb tudnivalók

  • A kiváló minőségű termékcsatorna a Shopping hirdetések alapja.

  • Kövesd a termékadatokra vonatkozó előírásokat a termékcsatornához hozzáadandó attribútumok tekintetében. Ha az attribútum neve nem egyezik meg a termékspecifikációk cikkben lévő előírásokkal, a Merchant Center hibaüzenetet jelenít meg egy érvénytelen attribútumról.

  • A korlátozott teljesítmény és az esetleges elutasítások elkerülése érdekében a három egyedi termékazonosítóból legalább kettőt adj meg.

Mutasd meg, mit tudsz

Ár

Add meg pontosan a termék árát és pénznemét, és egyezzen meg a céloldalon szereplő árral.

Gtin

Minden olyan termék esetében, amely rendelkezik GTIN-kóddal, a GS1 hivatalos érvényesítési útmutatójában meghatározottak szerint érvényes GTIN-kódokat kell benyújtani, amelyek tartalmazzák ezeket a követelményeket:

  • Az ellenőrző számjegy jelen van és helyes.
  • A GTIN nem korlátozott (GS1 előtagtartományok 02, 04, 2).
  • A GTIN nem kupon (GS1 előtagtartományok 98-99).

Elérhetőség

Add meg pontosan a termék készletinformációját, és az egyezzen meg a céloldalon található készletinformációval.

image_link

A termék fő képére mutató lin.

Link

Használd a hitelesített domain neved.

Leírás

Pontosan írd le a terméket, és egyezzen meg a céloldalon található leírással.

Title

Pontosan írd le a terméket, és az illeszkedjen a céloldal címéhez.

id

Használj egyedi értéket minden egyes termékhez. Ahol lehetséges, használd a termék SKU-ját.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.