Mi számít jó minőségű weboldalnak?

Részletes, hibamentes szakértői tartalom, használhatóság, megbízhatóság a kulcsszavai ennek a kérdésnek.

  • eredeti – egyedi, jó minőségű tartalom a felhasználóknak és nem a keresőmotornak
  • figyelj arra, hogy weblapod ne legyen elérhető egyszerre www és www nélküli verzióban is (egyiket irányítsd át 301-gyel a másikra)
  • ne lopj máshonnan tartalmat, ha másolsz mástól, akkor mindig használj hivatkozást az eredeti tartalomra
  • helyesírásilag és stilisztikailag is hibamentesek legyenek a tartalmak
  • az olyan lapok, amelyek általános dolgokról szólnak és már erről nagyon sok tartalom szól máshol, várhatóan nem fog jó helyezést elérni
  • ne legyen tele az oldal mások reklámozásával (főként nem fizetett reklámokkal), mert ez felhasználói élmény rontó tényező (ha van is ilyen rész, akkor pedig a robots.txt-ben szabályozd a feltérképezést)
  • ne legyen a weboldalon túl sok link
  • ne legyen rejtett tartalom, rejtett link az oldalon; ne legyenek félrevezető átirányítások
  • ne használj előszobaoldalakat (http://seosiker.hu/google-bunteti-az-eloszoba-tipusu-weboldalakat)
  • legyen az oldalon webhelytérkép
  • a képeknek is legyen kitöltve az ALT attribútuma, hogy azok is tudják mi van a képen, akiknél a tartalomban a kép nem tud megjelenni
  • ne használj feleslegesen nagy képfájlokat, mert többek között lassítja az oldal betöltési idejét
  • az iframe és flash használata kerülendő
  • a tartalom meta elemei legyenek informatívak, legyen kitöltve a title és description
  • ne legyen W3C hibák halmaza a honlap
  • keresőbarát URL-ek használata javasolt, kerüld a paraméteres linkeket
  • használj robots.txt fájlt a feltérképezhető oldalak robot irányításához, és ügyelj arra, hogy ki ne tiltsd a Googlebotot
  • ellenőrizd időnként a weblapod teljesítményét: pl. betöltési sebességet és járj utána mi oka lehet, hogy ha 5 mp-nél lassabb idő alatt töltődik be

A Panda algoritmus a weboldalra irányuló hivatkozásokat, keresési lekérdezéseket és látogatói viselkedéseket veszi alapul. Bekerült a fogalomtárba a “túloptimalizáltság”, amely azt jelenti, hogy Google büntetést kaptak azok a honlapok, amelyeket direkt úgy építettek fel, hogy az algoritmus megfelelő helyezéshez juttassa.

A Panda szabadalom alatt áll, amelyet 2014 március 24-én jegyeztek be 8.682.892-es számon. Ebből megtudható, hogy a weblapra irányuló linkek közül csak azt veszi figyelembe, amely független a weblaptól. Viszont az olyan hivatkozást is figyelembe veszi, amelyre csak említés szintjén van utalás, konkrét hiperhivatkozás pedig nincs.

Büntetést okozhat:

- túloptimalizáltság: túl sok kulcsszó halmozása az oldalon, túl sok weboldalhoz épített hivatkozás
- duplikált tartalom

Szövegíró partnerünk részletes checklistáját már közzétettük itt, amely segíthet a jó tartalom írásban. Címszavakban:

1. A fő kulcsszavad szerepeljen a főcímekben!

2. Nézd meg, milyen hosszúak az anyagaid!

3. Ügyelj arra, hogy gyorsan töltődjék le az oldalad!

4. Legyen az oldalad megbízható!

5. Ellenőrizd a kulcsszavakat az oldaladon!

6. Ellenőrizd a linkjeidet!

7. Mérd a dwell time-ot!

8. Szűrd ki a duplikátumokat!

 

forrás: http://seosiker.hu/blog/google-algoritmus-frissites-2015-06-17-panda-jon