Az online marketing alapjai lépésről lépésre:
kulcsszavak a honlapon

Szinte „mindenki tudja” a hogy kulcsszavak létfontosságúak, ahhoz hogy a Google keresője megtalálja honlapunkat, webáruházunkat.

Természetesen ez igaz, azonban nagyon nem mindegy hogyan, és milyen kulcsszavakat helyezünk el az oldalunkon.

Hogy megértsük, nézzünk ezzel kapcsolatban egy példát. Tegyük fel, hogy Profibútorgyártó Zrt bútorokat gyárt és forgalmaz. Konyhabútort, szobabútort, irodabútort stb. A tulaj hallott már a kulcsszavak fontosságáról, és úgy gondolja ő is „beszáll a ringbe” és lekörözi a konkurenst. Összeírja az összes létező szót, ami eszébe jut, és átadja a webfejlesztőjének (akinek esetleg körülbelül annyi fogalma van a kereső optimalizálásról, hogy kellenek az oldalon kulcsszavak) aki egyszerűen tömegesen elhelyezi az első oldal aljára. Most mindketten úgy gondolják, hogy mindent megtettek hogy a honlap előre kerüljön a keresőkben.

Sajnos merőben tévednek. Miért?

A Google már rég rájött erre a „kulcsszavas” trükkre, ezért az ilyen technikát egyáltalán nem jutalmazza – sőt sok esetben még bünteti is. 2, ami a lényeg: egyáltalán nem biztos hogy a felhasználó ezek alapján a szavak alapján keres.

Hogyan csináljuk tehát helyesen?

Először is: az helyes, hogy írjuk össze a létező összes kulcsszót, amire szerintünk kereshetnek az emberek – szóval az előbbi példában is helyesen indultunk el.
Ezután azonban (ugyanúgy mint a korrekt domain kiválasztásánál, amit korábban már írtam) másoljuk be az összes kulcsszót a Google Keywords Tool program üres mezőjébe, és miután rákattintottunk a keresésre a kijött kulcsszavak alapján válasszuk ki azt a 3-5 szót, ami jó keresést ad, alacsony rá a verseny, és jellemző a termékünkre. Ezek után pedig feltétlenül koncentráljunk ezekre a kulcsszavakra.

Mit értek koncentrálás alatt?

Azt, hogy – sajnos – nem elég néhány kulcsszót elhelyezni a honlap programozásánál (mármint a webfejlesztővel beprogramoztatni a honlapba) de a honlap/webáruház szövegét is így kell megírni. A kulcsszavakkal teljesen releváns (logikusan kapcsolódó) szöveg rendkívül fontos. Ez fogja megalapozni, hogy hosszú távon a honlap jó helyen szerepeljen a keresőkben.

Nézzük a fenti példa alapján hogy lehetne ez:
A Profibútorgyártó Zrt. kulcsszavai tegyük fel a következőek az elemzés után:
bútor, konyhabútor, és polc
Most vagy ő, vagy valami jó tollú szövegíró megírja a weboldal szövegét ezekre a szavakra koncentrálva és rengetegszer szerepeltetve a fenti néhány szót. Megadva címként, képaláírásként, és mindenhol ahol csak lehet a honlapon belül.

Ezzel már tettünk valamit azért, hogy honlapunk jobban megtalálható legyen.

Szeretettel:

Barsi Zsóka

0