Az online marketing alapjai lépésről lépésre. – Főbb alapdefiníciók megértése

Online (internet) marketing:

Az interneten keresztül történő marketing. Termékek vagy szolgáltatások ismertté tétele, valamint az ezekkel kapcsolatos igény felmérése, ennek megtalálása, valamint ezeket eljuttatni a fogyasztóhoz az interneten keresztül. Ez egy átfogó fogalom, amely minden ezzel kapcsolatos tevékenységet takar.

Az online marketing elemei a következőek:

Keresőmarketing (angolul -SEM):

Egy olyan marketing amely azzal foglalkozik, hogy hogyan lehet növelni a honlap látogatóinak számát amelyek a keresőkből érkeznek. Tulajdonképpen a látogatottság növelése a keresőkön keresztül.

Webergonómia:

A weblap használhatósága. Az a tulajdonság hogy megtalálható a megfelelő információ a weboldalon amit a felhasználó keres. Mindemellett ennek része az is, hogy hogyan lehet a weboldalt így (amellett hogy felhasználóbarát) hatékonyabbá tenni ami segíti a vásárlót a vásárlásban, és ennek eredményeként a forgalom létrehozásában.

E-mail marketing:

Az e-mail marketing „egy vagy több, a címzett engedélyével, marketing céllal, és általában valamilyen szintű automatizálással történő elektronikus levél (e-mail) kampányszerű küldése”. (Szántó, 2007:237). Az e-mail marketing az egyik formája a direkt marketingnek, amely elektronikus eszközöket használ a kereskedelmi üzenetek továbbítására.

Webanalitika:

A webanalitika egy speciális statisztika (pl. Google Analytics) amely azon kívül hogy mutat alapvető mérőszámokat, (pl. látogatottság, honnan jött stb.) mélyebb és testre szabottabb elemzésekhez is tud információkat nyújtani. Tulajdonképpen az internetes látogatottság mérésének egy speciális formája.

Kereső hirdetések (pl. Google Adwords) vagy más néven klikkelés utáni hirdetés, azaz PPC (pay per clikk):

Azok a (többnyire) szöveges hirdetések amelyek leginkább a keresőkben jelennek meg, ha bizonyos szavakat írunk be a keresőbe – pl. a Google-be. Emiatt hívjuk kereső hirdetésnek. Vannak olyan hirdetések, amelyek bizonyos kereső szavak beírásakor jelennek meg, és vannak olyanok is amelyek bizonyos tartalomtól függenek. (megj.: a Google hirdetések kereső szóra jelennek meg.)A kereső hirdetések része a kereső marketingnek.

Az ETARGET hirdetések olyan tartalomhálózatokon jelennek meg mint például Origo.hu, Index.hu, vagy Lap.hu és inkább tartalom szerinti kereséseknél, nem szavankénti kereséseknél.

CPC: cost per clikk – átkattintási ár: azt jelenti, hogy mennyibe kerül az oldalra történő kattintás a hirdetésről

Kereső optimalizálás – Search Engine Optimalization SEO:

A kereső marketing része (ld. ott) amely szintén a weboldal látogatottságának növelését jelenti, főként a honlapon végrehajtott  lépések segítségével amely így növeli az oldal látogatottságát.

Több eleme van:

Kulcsszó elemzés:

A kulcsszavak olyan szavak amelyek egyrészt jellemzőek a termékünkre illetve szolgáltatásunkra, és amelyeket leginkább beírnak az emberek a keresőbe. A kulcsszó elemzés azt jelenti, hogy a megrendelő által megadott kulcsszavakat beírjuk a Google Keywords tool-ba, és összehasonlítjuk a tényleges keresésekkel.

Domain név választás:

Az weboldal neve a neten a domain, és ennek a kereső nagy fontosságot tulajdonít, emiatt a forgalmazott termékkel ill. nyújtott szolgáltatással összhangban kell legyen.

Tartalom (webszöveg) írás:

A szövegnek és a képek feliratozásának illetve címeknek (title) fontos szerepe van, és ennek is összhangban kell hogy legyen azokkal a kulcsszavakkal amelyeket használunk.

A weboldal megtervezése, elkészítése:

A honlap webergonómia szempontjából kell hogy elkészüljön azaz összhangban kell hogy legyen a szöveg, a weboldal vezetése, menürendszere hogy így azt eredményezze hogy a vásárló/érdeklődő elégedett legyen és vásárlásra/megrendelésre ösztönözze.

Belső linkelés:

A weboldalon belül úgy kell felépíteni a struktúrát és a linkeket, hogy: mutassanak a kulcsszavakra, kulcscímekre illetve a struktúra ösztönözzön a vásárlásra.

Title:

A weboldalon feltüntetett képek, és oldalak címe kiemelve (ki vannak vastagítva a szövegek de nem magában a szövegben hanem vagy egy rész, vagy egy oldal vagy egy kép címe). Ezeket a kereső kiemelten kezeli.

Meta Tag:

A dokumentum és a keresőrobotok számára fontos információk, leírások és definíciók megadása. Megadhatjuk a leírást, kulcsszavakat stb. Ilyen lehet például az a leírás, ami a cégünkről röviden a Google oldalán megjelenik mikor valaki rákeres. Ez többféle lehet, megadhatjuk a leírást, kulcsszavakat stb. Pl.: Aranypék Kft – pékség. Pékáruk, friss kenyér, friss kalács naponta. www.aranypékség.hu.

Külső link kapcsolat kiépítése:

Linkcserék/linkmarketing (ld. linkmarketing) regisztráció pl. Google térképre, online regiszterek (pl. telefonkönyv, cégregiszter stb.) kiépítése. Az online marketing egyik alapja, hogy sok külső értékes link mutasson a honlapunkra, pl különböző cégregiszterek, cégajánlók, de lehetnek más cégek is, ahol a honlapunk címe (azaz linkje ) megjelenik.

Regisztrálás keresőkbe:

A Google-nek és a többi keresőnek érdemes megadni, és – illetve a honlap címét – hogy mihamarabb jelenítse meg. (Természetesen a keresők előbb-utóbb egyébként is rátalálnak az oldalra, de ha mi küldjük el ez sokkal hamarabb megtörténik.

Közösségi média (szociális média) marketing (social media marketing) :

Része az online marketingnek, felhasználva a különböző közösségek (pl. baráti társaságok, szövetségek, szervezetek, cégek stb.) közötti kommunikációt. Létrejöhet egyének, egyének és csoportok és különböző csoportok között. (Ilyen közösségi média pl. a Facebook, IVIW stb.). Az ezen keresztül történő marketing abból az emberi szokásból ered, hogy az ember hajlamos a barátait megkérdezni, hogy pl. „nem tudsz egy jó autószerelőt?” és így a közösségen belül különböző dolgokat lehet ajánlani, és véleményt nyilvánítani (innen ered a „like” – ami angolul tetszik-et jelent.)

0