Az online marketing alapjai lépésről lépésre – A Google keresője és a domain nevek.

Persze „mindenki tudja” mi az a domain név. Ha esetleg mégsem (én azt tapasztaltam az ügyfeleknél, hogy bár igyekszenek az emberek úgy tenni mintha tudnák azért mégsem tudja mindenki).

Szóval hogyan lehetne ezt meghatározni? Figyelembe véve a Wikipédia tudásbázisát én a következőképpen tenném:

A domain név egy azonosító név, amely az adott honlap (vagy más tartalom) beazonosítására szolgál az interneten. (Valójában ez egy szám lenne, – úgynevezett azonosító (IP), de mivel túl bonyolult volt megjegyezni, az emberek leegyszerűsítették, és így könnyebb megtalálni valamit. (Például: www.gipszjakab.hu).

Általában az ember szereti a saját nevét – vagy a cég nevét – és szereti megjelentetni a domain névben.

Miért? Hát… az ember szereti, ha sokan tudják hogy őt – vagy a cégét – hogy hívják, és hogy milyen nagyszerű stb.

Persze ez mind rendben is van, de mi a helyzet a Google keresőjével? Ez is így „gondolkodik”?

Sajnos nem. Hiszen egy robotról van szó, aki úgy „gondolkodik” mint egy robot – azaz azonosításokban. Számára a domain név valami ilyesmit jelent:

a domain név az adott dolog neve, tehát ez a legfontosabb tehát erről szól az oldal, tehát az emberek keresnek az interneten akkor odairányítom ha az adott nevet keresik.

Szóval: ha arra keres valaki, hogy „gipszjakab” akkor biztosan a www.gipszjakab.hu-ra irányítom. Ez ennyire egyszerű.

Igen ám, de mi emberek vagyunk és nem robotok, és azt szeretnénk hogyha valaki a tevékenységünkre keres – pl. a tevékenységünk „kanyarfúrás”- akkor megtalálja a cégnevünket, vagy a mi nevünket is. Azaz azt szeretnénk ha a Google automatikusan tudná hogy a tevékenységünket velünk kell azonosítania.

Hogyan lehet ezt a buta robotot kijátszani? (Már ha nem lehet megtanítani gondolkodni).

Nagyon egyszerűen: vennünk kell a tevékenységünkhöz tartozó összes kulcsszót (ezeket írjuk először össze egy papíron) és elemezzük. Ezt a Google Keywords Tool (Google eszköz a kulcsszavakra) segítségével tudjuk megtenni.

A papírra (vagy lehetőleg dokumentumba) írt szavakat egyszerűen bemásoljuk a program megnyitása után az üres ablakba (előtte ne felejtsük el átállítani magyarra a fenti részt), majd a keresésre kattintunk.

A keresés után ki fognak jönni azok a szavak kifejezések havi bontásban amelyekre az emberek ténylegesen keresnek. Mellette látható mekkora a verseny, és mennyi keresést ad. Sorrendbe rakhatjuk a szavakat a „Globális havi keresések”-re kattintva, és rögtön láthatjuk mely szavak és kifejezések adnak a legjobb keresést.

Tegyük fel, mi azt gondoljuk hogy a legjobbak:

kanyar

fúrás

csavarás

Ehelyett azonban ténylegesen a legjobbak:

fúrógép

ütvefúró

(és a mi kanyarfúrógépünk egyfajta ütvefúró, csak mi azt gondoltuk hogy a sokkal speciálisabb „kanyarfúró” fog jó keresést adni.

Mivel – tegyük fel – a „fúrógép” adja a legjobb (számban és versenyben történő) keresési arányt, így ez a nyerő.

Most megnézzük van-e olyan szabad .hu-s domain hogy „furogep.hu”. Miért pont .hu? Hát… először is magyarok vagyunk és többnyire szívesen vesszük, ha tudjuk kivel állunk kapcsolatban, másrészt a Google kereső robotja is „jobban szereti” – hiszen érzékeli még azt is hogy milyen földrajzi helyszínről keresünk, harmadrészt pedig jóval olcsóbb (kb. 2-3000 Ft 2 évre, míg a többi domain név – pl. .eu, .com, .net 1 évre kerül ennyibe).

Szóval, ha nagyon szerencsések vagyunk akkor a furogep.hu szabad. Ha nem, akkor marad a többi – nemzetközi- domain név, amelyből válogathatunk. Illetve ezek variációi (itt csak a kreativitás szabhat határt) pl: furogepuzlet.hu, furogepgyarto.hu, furogepek.hu stb.

Itt az ékezetnek is van még mindig szerepe, mert ugyan a keresők egyre inkább megtalálják ékezettel is, vannak kivételek. A Google keresője egyébként a leginkább használatos kereső, így érdemes erre optimalizálni.

Ha megvan a kiválasztott domain, foglaljuk le (lehetőleg mielőbb, mielőtt a konkurencia teszi ezt meg).

Néhány egyszerű nyomtatvány kitöltésével ezt meg lehet tenni. Ha cégként foglaljuk le, szükségünk lesz még a cégbírósági bejegyzésre, és az aláírási címpéldányra is. Ha magánszemélyként tesszük ezt meg, erre nincs szükség csak 2 tanúra és a személyi igazolványra.

Ezután pedig készen vagyunk az első lépéssel hogy jól optimalizált honlapunk legyen.

 

0