Menedzselj könnyedén több üzleti listát

Bármilyen méretű vállalkozás kihasználhatja a Google Cégem előnyeit, de hogyan kezelheted a méretarányokat? Segítünk eligazodni a listák tömeges ellenőrzésében és a tömeges ellenőrzéssel kapcsolatos gyakori problémákban.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a tömeges ellenőrzést több helyszín ellenőrzésére, és hogyan kezelheted a tömeges ellenőrzéssel kapcsolatos problémákat.

Ismerd meg Jasmeet-et

Jasmeet a GroceryFresh büszke tulajdonosa, amely mostanra 37 helyszínre bővült. Minden egyes helyszínéről létrehozott egy listát, de sok helyszínét nem ellenőrizte, mivel az egyes helyszínek ellenőrzésének folyamata túl ijesztőnek tűnt!

Nemrégiben megtudta, hogy a helyszíneket egyetlen egyszerűsített folyamat során is ellenőrizheti, nem pedig egyesével. Nézzük meg, hogyan tudja Jasmeet tömegesen ellenőrizni a helyszíneit.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Jasmeet bejelentkezik a Google Cégem fiókjába, amely lehetővé teszi számára, hogy központilag kezelje az összes helyszínét.

Ezután létrehoz egy tömeges feltöltési táblázatot a GroceryFresh összes helyszínével. Az ellenőrzés késedelmének elkerülése érdekében kulcsfontosságú, hogy az adatokat helyesen adja meg, ezért kétszer is ellenőrizzük az egyes helyszínekre vonatkozó mezőket.

Áruházi kód

Az áruházi kód egy egyedi azonosító, amelyet minden egyes helyszínhez hozzárendelsz, hogy a változások pontosan érvényesüljenek a fiókodban. Minden egyes helyszínnek saját egyedi kóddal kell rendelkeznie, de ez nem lesz nyilvánosan látható sehol a Google-ön.

 

Ügyelj arra, hogy ne ad meg más mezőben (például az üzletnévben), mivel az nem feltétlenül tükrözi ügyfeled valós adatait.

Vállalkozás neve

Ez az a név, amely megjelenik a Google-ben. Ne feledd, hogy pontosan úgy mutasd a vállalkozást, ahogy az az offline világban megjelenik. Kétszer is ellenőrizned kell, hogy a helyesírás, a szóközök és a nagybetűs írásmód egyezzen.

 

Olyan ügyfél telephelyeid esetében, amelyek egy másik helyszínen belül találhatók (például az éttermed egy bevásárlóközpontban van), ezt az információt nem kell hozzáadnod a névhez. Csak használd az alapüzlet nevét.

Üzleti helyszín

Az üzleti helyszínt több mező határozza meg. A címek elég egyszerűek, de győződj meg róla, hogy nincsenek elgépelések, és az információ teljes. Ügyelj arra, hogy kétszer ellenőrizd az irányítószámot, mivel a táblázatkezelő szoftverek néha törlik a vezető nullákat.

 

A földrajzi szélesség és hosszúság nem kötelező, de hasznosak, ha valami probléma merülne fel. Csak akkor használjuk őket, ha a címet nehezen találjuk meg a térképen.

Telefon és weboldal

Győződj meg róla, hogy a telefonszám helyes és számszerűen van megadva. Használj helyi telefonszámot a Call center száma helyett, és ügyelj arra, hogy ne átirányításokat, hanem közvetlen telefonszámokat és URL-címeket használj.

Kategóriák

Elsődleges kategóriaként válassz olyan kategóriát, amely a legjobban képviseli az ügyfél vállalkozásod. Ezt a kategóriát minden helyszínen egységesnek kell lennie.

 

Szükség esetén akár kilenc további kategóriát is felvehetsz.

Egy táblázat tömeges feltöltése nem vezet automatikusan hitelesítési kérelemhez. Jasmeet tehát kitölt egy hitelesítési kérelmet, amely részletes információkat tartalmaz a vállalkozásáról.

A kérelem feldolgozása akár egy hétig is eltarthat. Az esetleges késedelmek elkerülése érdekében Jasmeet gondoskodik arról, hogy:

  • A táblázatában 10 vagy több helyszín szerepel ugyanattól a vállalkozástól és az összes általa kezelt helyszíntől.
  • A számlája hibátlan és megfelel a minőségi irányelveknek.
  • Nyomon követi a számlájával kapcsolatos további információkra vagy korrekciókra és optimalizálásokra vonatkozó kéréseket.

Tömeges feltöltési problémák

Néhány dologra érdemes odafigyelni, ami problémákat okozhat a táblázat feltöltésekor:

Kötelező mezők

Győződj meg róla, hogy a termékcsatornában az összes kötelező mező adatai szerepelnek. A felület azonosítja azokat a kötelező mezőket, amelyekről hiányzik az információ.

Helyszínek száma

Ügyelj arra, hogy legalább 10 helyszínt tartalmazzon a csatornád. Ha 10-nél kevesebb van, akkor a Google Cégem vezérlőpultja segítségével egyenként is hozzáadhatod és ellenőrizheted őket.

Hitelesítési problémák

Jasmeet sikeresen feltöltötte a táblázatát, és hitelesítést kért. Úgy tűnik azonban, hogy vannak problémák – néhány helyét nem hagyták jóvá. Mi lehet az oka annak, hogy Jasmeet helyeit nem hagyták jóvá?

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az építés alatt álló vagy a nagyközönség számára még meg nem nyitott helyszínek nem jogosultak arra, hogy információkat adjanak hozzá a Google Cégemben. Meg kell várnod, amíg megtörténik a megnyitójuk.

Ez csak arról szól, hogy egyezzen meg azzal, ami az ajtód előtt lévő táblára van írva – győződj meg róla, hogy az üzleti név ugyanazt a nagybetűs írásmódot tükrözi, mint a való életben. Tartózkodj attól is, hogy olyan kiegészítő információkat (például az üzlet kódját) adj hozzá, amelyek nem tükrözik a valós nevet.

Több helyszín ugyanazon a fizikai helyszínen nem megengedett. Ha az ügyfélnek van egy olyan helyszíne, ahol bár és leülős étterem is működik, akkor ezeket egyetlen cím alatt kell összevonnia.

A Google Cégem API

Ha olyan ügyféllel dolgozik, akinek sok telephelye van, vagy olyan telephelyek, amelyeket gyakran kell frissíteni, érdemes megfontolnod, hogy az adatok kezelésének egyszerűsítése érdekében egy fejlesztővel vegye fel a kapcsolatot. Ők a Google Cégem (GMB) alkalmazásprogramozási felületét (API) kihasználva olyan alkalmazásokat írhatnak, amelyek kezelik a Google Cégem fiókot és a helyadatokat.

Hogy megmaradjon

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.