A mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okos telefon-penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai szerint, ami 2,4 millió okos telefont jelent – idén pedig a 18 év feletti rendszeresen internetezők 47%-a rendelkezik okos telefonnal.
Magyarországon a honlapok 90%-a még nem mobil optimalizált, míg Nyugat-Európában sokkal jobban odafigyelnek erre – bár itt is bőven van mit fejlődni – ott “csak” 63% amely nem mobil optimalizált, és 37% már az. (ref.: HVG)
A Google hirdetés (Google AdWords) már követi a mobilon és tableten történő keresési igényeket, hiszen be lehet állítani a hirdetésbe hogy mikor jelenjen meg a hirdetés a személynek attól függően miről keres. Ha például szeretne rendelni egy vacsorát, és mondjuk otthon egy tabletről keres, akkor azt a hirdetést érdemes megjeleníteni egy étterem esetében, ami a házhoz szállítást reklámozza (erre külön lehet készíteni egy hirdetést, és be lehet állítani a keresési eszközt is) ha pedig este a Belvárosban egy mobilról keres ételt, akkor valószínűleg be is akar ülni valahova, tehát érdemes reklámozni az éttermet.
Az előnyök kihasználásához létfontosságú:
1. mobilra optimalizált honlap, webáruház
ezen a linken ellenőrizheti hogy az Öné mobilra optimalizált, vagy sem:
https://pegaton.hu/pgtnstd17/mobiloptimalizalas/
2. regisztrálni a honlapját vagy webáruházát a Google Helyekbe
csak rá kell keresni, és követni az útmutatást – vagy mi is tudunk ebben segíteni
3. elindítani és beállítani egy Google AdWords hirdetést
Ezekkel az egyszerű eszközökkel akár tízszeresére is növelheti az ügyfelei, vevői számát.
Barsi Zsóka