Több mint 7 év tapasztalat után elég furcsa ha egy ilyen kérdést teszek fel, nem igaz?

Pedig a megrendelőink többségénél valahol ennek a kérdésnek a feltevése után tudunk a tárgyalással elindulni. A legtöbben úgy keresnek meg, hogy:
“Akarok egy honlapot, mennyibe kerül?” – ez körülbelül annyira könnyen megválaszolható kérdés, mintha valaki egy fodrászt megkérdezne, hogy “Akarok egy frizurát, mennyibe kerül?”.

Mint ahogy a fodrász is szeretne ennél több információt tudni a vendégétől, ennél nekem is jóval több információra van szükségem. Sőt, továbbmegyek:

Ma már lehet egy honlap akármilyen szép, vagy profin elkészített, ha nincs megoldás arra hogy meg is találják az interneten, sajnos nem ér nagyon sokat. Hiszen az a pár ember, vagy cég aki ismer bennünket, az amúgy is meg fog bennünket találni, ha nincs honlapunk. Éppen ezért, az egyik fontos tényező a honlap elkészítésében, hogy megtalálható legyen az interneten.

Azonban sajnos még ez sem elég. Habár a megrendelőink nagy többsége elégedett, ha megtalálható az interneten, ha emellett a honlap nem eredményez vásárlásokat, vagy megrendeléseket, akkor nem eléggé boldog. Hiszen jó eséllyel eredetileg az volt a célja, hogy a honlapja segítségéve vagy több ideje legyen a kedvenc tevékenységére, vagy több időt tölthessen a családjával, vagy több pénzt keressen azáltal hogy több lesz a vevője.

Éppen ezért van még egy láncszem, amire mostanában egyre inkább fókuszálunk, és akinek csak tudunk szólunk. Ez a láncszem már jóval a honlap elkészítése előtt van, és ilyen kérdések kapcsolódnak hozzá:

  • Mi a termék vagy szolgáltatás legnagyobb előnye a többi hasonlóhoz képest?
  • Kik a legnagyobb konkurenciák?
  • A versenytársakhoz képest jó a termék ára? Ha nem, mi az eladási stratégia, milyen értékek miatt venné meg pont ezt a terméket, pont tőlünk a vásárló?
  • Kik egyáltalán a vásárlóink? Milyen rétegből, milyen korúak, mik a problémáik? Hogyan ad a termékünk vagy szolgáltatásunk választ ezekre?
  • Milyenek a keresések az interneten azokra a szavakra (kulcsszavak) amik leginkább jellemzik a termékünk?

Ha ezeket a kérdéseket soha, senki nem tette fel, és nem válaszolta meg, akkor a honlap sikere meglehetősen kétséges, mivel valamilyen szinten a véletlenre van bízva.

Amikor mi tárgyalunk egy emberrel aki “csak egy honlapot szeretne” felajánlom neki azt, hogy abban is segítek, hogy ne csak a kérdések legyenek feltéve, de meg is legyenek válaszolva.