A napokban álldogáltam az egyik villamos megállóban, és az egyik reklám felkeltette a figyelmem. A reklám egyszerű volt, még csak nem is díszes. Nem volt rajta különleges grafikai munka, extrém kép, híres ember, vonzó nő, cuki baba vagy más, szemet megragadó dolog.
Az üzenet egyszerűségén volt a hangsúly, – ami minden lényeges információt tartalmazott.
A reklámszöveg számokkal és néhány egyszerű mondattal operált, amely így hangzott:
“1 aranytárgy, 100% megoldás, azonnal, utánjárás nélkül” – alatta cím, telefonszám.
Habár életemben egyszer jártam zálogházban – több mint 20 éve, mikor egyszer, még egy nehéz időszakomban 1-2 gyűrűm “zaciba tettem” – és nem hiszem hogy mostanában valamikor is ügyfelük lennék – a reklám véleményem szerint minden olyan információt tartalmazott, amik a célpiacnak fontosan lehetnek, és ha engem is érintene, biztosan megkeresném őket.
Mikre gondolok?
- egyértelmű ajánlat
- hol érhető el, és mikor
- mit kell az ügyfélnek tennie hogy megszerezze
Persze nem biztos hogy minden esetben ez a sikeres, mert gondoljunk csak a ’80-as évek “Müszi reklámjára” amiről a legtöbb embernek fogalma sem volt, mit jelent – és mégis nagyon sokan emlékeznek rá. Miért? Mert rejtélyt teremtett, és a rejtély érdekes.(ami egyébként a Mezőgazdasági Üzemszervezési, Számítástechnikai és Infromatikai Rt, és szoftver kötvényt reklámoz). Csak hab a tortán, hogy a cég ma is létezik, és sikeres. Lehet hogy részben a nem világos reklámnak köszönhetően? Az emberek meg akarták érteni, és pont ezért, a kíváncsiság miatt könnyebb volt nekik eladni? Tehát ez is lehet egy stratégia…
De ha gyorsan, egyértelmű választ szeretnénk, akkor meglátásom szerint jobb ha egyértelmű az ajánlat, és az hogy mit várunk el a vásárlótól. Mint az említett zálogházas reklámban.